دیدار و گفت‌وگوی سرلشکر باقری با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با ارتشبد والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

والری گراسیموف در آغاز دیدار با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران گفت: ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط دو کشور براساس سنت دیرینه در فضای دوستانه توسعه می‌یابد و گفت‌وگو‌های دوجانبه جریان دارد.

گراسیموف خاطرنشان کرد: در دیدار امروز درخصوص طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای و مسائل بین آلمللی گفت‌وگو می‌کنیم.

والری گراسیموف رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه در آغاز این دیدار با ابراز خرسندی از سفر سرلشکر باقری و اعضای هیات همراه وی به مسکو گفت: ایران شریک نزدیک روسیه است و روابط دوکشور براساس سنت دیرین، در فضای دوستانه توسعه پیدا می‌کند.

گراسیموف افزود: امروز فرصت مناسبی است تا درباره طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه و بین‌المللی گفت‌وگو کنیم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه تاکید کرد: با وجود همه‌گیری کرونا تماس‌های مداوم بین دو کشور ادامه دارد و امیدوارم گفت‌وگو‌های امروز مفید و مکمل توسعه روابط دوجانبه باشد.

وی پیشنهاد کرد موضوع همکاری دو کشور در زمینه تسلیحات نظامی و ظرفیت‌های ایران و روسیه در این زمینه در اولویت نخست گفت‌وگو قرار گیرد.

سردار سرلشکر محمدباقری هم با تشکر از دعوت وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه گفت: لازم می‌دانم از روسیه و شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برای حمایت از پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های قدردانی کنم.

سردار سرلشکر باقری با اشاره به توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در سال‌های اخیر گفت: روابط نظامی و دفاعی در سال‌های اخیر رشدی قابل توجه داشته و امیدواریم مسیر رو به گسترش همکاری‌ها همچنان تداوم یابد.

وی به عزم تهران و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره و تاکید کرد: دو کشور در ۱۰ سال گذشته موضوع مبارزه با تروریسم بین‌الملل، بویژه در سوریه و عراق را با جدیت دنبال کرده‌اند.

سرلشکر باقری ضمن اشاره به همکاری دو کشور در سطوح فرماندهی و سیاسی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با روسیه جایگاه ویژه‌ای قائل هستند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح همچنین به حضور ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی سنت پترزبورگ روسیه اشاره کرد و گفت: حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فنلاند و اقیانوس اطلس تجربه ارزشمندی بود که می‌تواند در همکاری‌های مشترک دریایی دو کشور نقش‌آفرین باشد.

باقری گفت: ما دو کمیسیون مشترک نظامی داریم که در همان چارچوب همکاری‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار