سردار سلامی گفت: فضای جدید سیاسی کشور امید بخش است و همه در آن، کمر به خدمت مردم بسته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در مراسم آبرسانی در روستای بدرآباد در شرق استان (نرماشیر) گفت: خدا به ما و همکارانمان توفیقی عنایت فرمود تا در جمع جمعی از مردمان رئوف، مهربان، خونگرم، وفادار و فداکار در دیار کریمان، استان پهناور کرمان باشیم.

او افزود: جایی که این سرزمین را با نام شهیدان والامقام و پرافتخار آن می‌شناسیم. شهیدانی که نامشان روی زمین و در آسمان جاودانه است.

سلامی تصریح کرد: هزاران شهید بر زمین افتاده برای برافراشتن نخل قامت مردمان وطنمان و امت اسلام، جایی که در آن یک مرد افسانه‌ای و آسمانی پرورش یافت، او ۴۰ سال لباس رزم را از تن بیرون نیاورد. شمشیر مبارزه همیشه بر کمر او بسته بود، در هر نقطه‌ای که دشمنان اسلام و مسلمانان و دشمنان ایران آرایش جنگ می‌گرفتند، او در قلب میدان و در وسط معرکه بود.

او بیان کرد: دشمن او را خوب می‌شناخت، ضربات او را خوب می‌فهمید به او باور داشت. او جزو مردانی بود که دشمنش هم او را ستایش می‌کرد و تحسین می‌کرد. در مقابل مردانگی و جوانمردی او تعظیم می‌کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هنوز هم هرچه کتاب می‌نویسند و مقاله می‌نویسند از بزرگی، عظمت، شکوه، جلالت، صلابت و شجاعت این مرد می‌نویسند، حتی در مقابل دشمنانش غیرتش ابوالفضلی بود، هم می‌جنگید و هم آب می‌آورد. نمی‌توانست تحمل کند نوامیس مسلمانان روی زمین به دست کفار و مشرکان آواره شوند و نمی‌توانست بپذیرد خانه مسلمانان بر سرشان ویران شود، می جنگید تا دشمن را با شکست بدرقه می‌کرد.

سردار سلامی به بیان دیگر فضائل اخلاقی سردار سلیمانی پرداخت و افزود: نمونه کامل کسی بود که یاور مستضعفان بود و او از این دیار و از میان شما برخواسته بود. شما رنگ و بوی آن عزیز دل انگیز را دارید، او که افتخار همه ایران و همه اسلام؛ بلکه افتخار بشریت بود و آن شهید را شما می‌شناسید، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدایی که از کرمان با او بودند است (چه در دوران جنگ با آن سختی‌ها و خطر‌ها و چه پس از جنگ در میدان‌های مقاومت.)

او تصریح کرد: ما امروز در میان این مردم حضور یافته ایم که علم و نشانه وفاداریشان، حجتشان، دلیلشان و ایستادگیشان حاج قاسم است.

سردار سلامی تصریح کرد: مردمی که تکیه آن‌ها به اسلام به حاج قاسم است و شهیدانی مثل حاج قاسم، سردار شهید مرادی که امروز سالروز شهادت آن مرد بزرگ است؛ که برای دفاع از امنیت این سرزمین و این وطن و این ملت در سیستان و بلوچستان در کنار شهیدان بزرگی همچون شوشتری، محمدزاده و سایر شهیدان شیعه و سنی خدا را در چنین روزی ملاقات کرد.

حضور سردار سلامی در مراسم آبرسانی در روستای بدرآباد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینجا سرزمین شهیدان محمدآبادی و بیش از ۱۰۰ شهید دیگر است.

سردار سلامی تصریح کرد: دست‌های شما را می‌بوسیم، خداراشکر که امروز به پابوس شما مشرف شده ایم. ما هر وقت خسته می‌شویم ودلمان می‌گیرد، تن و جانمان را به رودخانه زلال مردممان می‌زنیم. بیش از آنچه شما نیاز داشته باشید ما در میانتان و در کنارتان باشیم، ما نیاز داریم که در میان شما باشیم. دست‌های ما را بگیرید و برای ما دعا کنید که این نیاز ما است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم از اینکه در میان روحانیون، ائمه جمعه، خانواده شهیدان، جانبازان و مسئولان و مردم شریف این استان هستیم. احساس آرامش و دلگرمی داریم، ما به نفس شما زنده ایم، ما با رضایت شما آرامیم و رضایت خداوند رضایت شما است.

سردار سلامی افزود: من و دوستانم به اذن ولی خدا، نائب امام زمان اینجا آمده ایم. به اراده خودمان اینجا نیامده ایم. ما سفیریم و ماموریم و فرستاده کسی هستیم که من می‌دانم و می‌بینم و یقین دارم، شب و روزش برای نجات، آرامش و آسایش این مردم می‌گذرد. هیچ دردی به جز درد مردم ندارد، با اینکه خود جانباز است. به فکر هیچ چیزی جز سعادت مردم ما و سایر مردم بلاد دیگر نیست و این یک حقیقت عظمی است.

او تصریح کرد: همه ما باید این نعمت بزرگ را شکرگزارباشم که خداوند به ما چنین موهبتی را عنایت کرده است. امام مسلمین را چه قدر دوست دارید و دوست داشتید که در محراب مسجد کوفه می‌بودید و از امیرمومنان در برابر ضربت شمشیر دفاع می‌کردید، چه قدر دوست دارید که در کنار امام حسن مجتبی (ع) در میدان جنگ می‌بودید تا او تنها نماند. چه قدر دوست داشتید بعدازظهر عاشورا از حریم حرم دفاع کنید. جسمتان را سپر بلا قرار دهید. امروز همان روز‌ها است امامتان هست، اما خوشبختانه امروز جزئی بیکران و تمام نشدنی از انسان‌های مومنی مثل شما هستند، تا او را در قلب خود جای دهند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه همیشه راز اصلی گذر ما از شرایط سخت، اتصال، اتحاد و همدلی بین امت و امام است، بیان کرد: مسلمانان هر گاه پشت سر امامشان حرکت کنند و به بیرقی که او برافراشته نگاه کنند، خدا را گم نمی‌کنند، از مسیر سعادت دور نمی‌شوند و این راز حیات و رمز بقای ما است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در همه صحنه‌های سخت این گونه بوده است، مردم اصل انقلاب ما و ریشه و هدف انقلاب ما هستند. مردم به خود انقلاب ما هستند. وقتی این مردم و امام انقلاب با هم یکی می‌شوند، هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند آن‌ها را شکست دهد و بر زمین نمی‌خورند.

سلامی افزود: این جنگ بزرگ را شما پشت سر گذاشتید و بر دشمن پیروز شدید. هر چه دشمن به مردم ما فشار روانی وارد کرد، مردم ایستادند، شکیبایی، نجابت و صبر انقلابی به خرج دادند؛ در مقابل دشمن نه در برابر تحریم، نه در تهاجم فرهنگی، نه در فشار سیاسی، نه در تهدید و نه در ارعا تسلیم نشدند، در حقیقت دشمن ما را تهدید به جنگ کرد، مردم ایستادند. دشمن ما را در حلقه تحریم اقتصادی جهانی قرار داد تا مردم ما تسلیم شوند. باز هم ایستادند، فشار‌ها را سنگین می‌کرد، باز هم می‌ایستادند.

حضور سردار سلامی در پروژه آبرسانی به 63 روستای محروم استان کرمان

 او با اعلام اینکه امروز بیرق در دست شما است، تصریح کرد: دشمن کم جان شده و در حال عقب نشینی است. دیگر مثل گذشته نشاط تهاجم ندارد و عقب نشسته است.

سلامی بیان کرد: شما دشمن را جا گذاشته اید، به ما روحیه بخشیده اید، قوت قلب داده اید و دل‌های ما را محکم کرده اید. ایمان ما را مستحکم کرده اید. ما بدون شما بی تکیه گاهیم. شما ستون‌های ایستادگی ما هستید. بیرق‌های ما هستید نشانه‌های ما هستید. علمید و علامتید و ما در حال پیش رفتن هستیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فضای جدید سیاسی کشور امید بخش است، گفت: همه کمر به خدمت مردم بسته اند، چون فلسفه‌ای جز خدمت کردن برای حکومت نیست. ما حکومت نمی‌کنیم  بلکه خدمت می‌کنیم. ما خادمیم و حاکم، مردم هستند، مردم اربابان ما هستند.

سردار سلامی افزود: مردم، ولی نعمتان ما هستند، بر ما منت دارند و شایسته و زیبنده خدمت هستند.

او تصریح کرد: خدمت چیزی نیست، ما به بالاتر از آن می‌اندیشیم که در پیشگاه هدف‌های مقدس شما قربانی شویم. این آرزوی ما است. خدمت کردن تا شهادت فاصله‌ای دارد.

سردار سلامی تصریح کرد: من به عنوان سرباز به مردم می‌گویم، امروز هر کاری که انجام می‌شود، همه این‌ها به اراده رهبر ما است. او به ما اذن داده و ما را ترغیب کرده است و مدام اصرار دارد، همه ما به کمک مردم بشتابیم، بدون منت، این اموالی که خرج می‌شود، متعلق به شما است و همکاران ما مامورند که کنار مردم بمانند و با سختی‌ها دست و پنجه نرم کنند. ما فقط به امنیت مردممان فکر نمی‌کنیم؛ بلکه در کنار آن به آرامش، آسایش و رفاه مردم می‌اندیشیم.

سفر سردار سلامی به شرق استان کرمان

او بیان کرد: این قدر پیش می‌رویم تا هیچ دختر خردسالی ظرف آبی خارج از استطاعت او است به دست نگیرد، این برای ما خوب نیست و این نهضت قطعا با شتاب بیشتر و حجم بیشتر ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز به امر رهبری، همه نهاد‌ها کمر به خدمت بسته اند و دولت همین اراده را کرده است و با همین نیت به میان مردم می‌رود. به تدریج مشکلات حل می‌شود؛ چون ما هستیم، شما هستید و این راه را ادامه می‌دهید.

سردار سلامی افزود: من صمیمانه از همه عزیزانی که برای این امور خیر قدمی برمی دارند، چه عزیزانی که از مال خود می‌گذرند و وقف می‌کنند و چه دیگران تشکر می‌کنم.

او تصریح کرد: از همه خیران به ویژه خیر گرانقدر ابراهیمی که نیت‌های خیر و ابعاد خیری برای کمک به مردم دارد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 سردار سلامی ابراز امیدواری کرد، با پروژه‌های دیگری، ظرف یک سال آینده بتوانیم مشکل آبِ روستا‌های این استان را به فضل الهی حل کنیم و همین طور در بقیه بخش ها به منظور رفع فقر و محرومیت گام برداریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.