۹۰۰ هزار دام سبک علیه بیماری طاعون در چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طاعون یک بیماری ویروسی واگیردار برای نشخوارکنندگان کوچک یا دام سبک است، گفت: ۹۰۰ هزار راس دام سبک در استان امسال برعلیه بیماری طاعون واکسینه شدند.

او افزود: در راستای مقابله و پیشگیری از بیماری طاعون، واکسیناسیون عمومی دام‌های سبک در برنامه سازمان دامپزشکی قرار دارد و امسال در استان ۸۵ درصد برنامه واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری طاعون محقق شده است.

اسدی با تاکید بر اینکه امسال کانون جدید شیوع طاعون در استان که باعث تلفات زیاد شود، شناسایی نشده است، اضافه کرد: چندین کانون بومی در استان وجود داشت که واکسیناسیون دام‌ها در این کانون‌ها نیز انجام شد.

او ادامه داد: ریشه‌کنی این بیماری از برنامه‌های مهم سازمان دامپزشکی است و با انجام واکسیناسیون دام، نگرانی در خصوص شیوع و یا تلفات دام بر اثر این بیماری وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


اسدی اظهار داشت: بی اشتهایی، اسهال، سرفه و تب از علایم ویروس طاعون نشخوارکنندگان است که این بیماری در درگیری دستگاه گوارش دام‌ها رخ می‌دهد.

او گفت: سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزارراس دام سنگین استان زیرپوشش برنامه واکسیناسون قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار