وزیر اقتصاد:

ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه زیادی را بر فعالان اقتصاد تحمیل می‌کند

خاندوزی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه هایی بر فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند و مدت‌هاست موضوع حذف این ارز مطرح است اما اجرایی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خاندوزی وزیر اقتصاد عصر امروز دوشنبه ۲۶ مهر ماه، در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش‌خصوصی،گفت: تصمیم گیری در برخی نهادها بر جیب فعالان اقتصادی هزینه بسیاری را تحمیل می کند و قدرت رقابت را کم می کند. برای مثال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلی را برای مدیران ایجاد نمی‌کند اما ادامه این مسیر و تاخیر در اجرای برنامه‌ها، فعالان اقتصادی را با چالش رو به رو می کند.

وی  با تاکید بر اینکه اعمال مقررات، به تنهایی هزینه مبادلات را بالا می برد، بیان کرد: وضع بخشنامه های بی ضابطه، غیر قابل پیش بینی با منطق های متضاد و متعارض، نه تنها منشاء اعمال سلیقه و رانت هستند بلکه به یک مانع اساسی برای هر نوع فعالیت تبدیل شده اند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص رفع موانع برای کارآفرینان ادامه داد: در زیرمجموعه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی کمیته ای برای رسیدگی به مشکلات این بخش تشکیل شود تا در قالب بخشی کوچک مسائل این گروه پیگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر اقتصاد ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار