برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تلاش این رژیم برای عادی سازی روابط با «جزایر کومور» به کمک آمریکا خبر دادند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی، یک منبع دیپلماتیک اخبار مرتبط با تلاش اسرائیل را مبنی بر متقاعد کردن جزایر کومور برای عادی سازی روابط تایید کرد.

براین اساس، رژیم صهیونیستی در مذاکراتی که با جزایر کومور داشته است تلاش کرده تا بتواند این مجمع الجزایر را برای عادی سازی روابط متقاعد کند.

طبق اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا در زمینه این اقدام عادی سازی روابط میان کومر و اسرائیل پیشقدم شده و این ارتباطات همچنان ادامه دارد.

کشور‌هایی همانند امارات، بحرین، سودان و مغرب از زمان ریاست جمهوری ترامپ و با وساطت آمریکا از سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به توافق صلح آبراهام (یا صلح ابراهیم) را امضا کرده و مناسبات دیپلماتیک خود را با اسرئیل آغاز کرده اند و حال نوبت به به جزایر کومور که در اقیانوس هند، در ساحل شرقی آفریقا قرار دارد و اغلب ساکنان جزایر کوموررا مسلمانان تشکیل می‌دهد، رسیده است تا شاید در دولت فعلی آمریکا، به ریاست جو بایدن روابطش با اسرائیل عادی شود.

این جزیره از اعضای اتحادیه عرب محسوب می‌شود و از این رو تنها کشور عربی است که در نیمکره جنوبی قرار دارد.

چندی پیش نیز، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مقامات آگاه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که؛ واشنگتن قصد دارد توافقنامه موسوم به آبراهام برای عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل را گسترش دهد.

این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند این توافقنامه‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند جانشین راه حلی عملی برای حل و فصل اختلافات میان مردم فلسطین و اسرائیل باشد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: واشنگتن از عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل استقبال می‌کند و امیدواریم این مسیر به حل اختلافات سیاسی با مردم فلسطین منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار