روزنامه رأی الیوم به مناسبت درگذشت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به نقش او در ترویج دروغ وجود سلاح کشتار جمعی در عراق و اشغالگری در این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الکترونیکی رای الیوم در یادداشت روز خود، به مناسبت درگذشت «کالین پاول»، وزیر امور خارجه وقت آمریکا (در دوران لشکرکشی آمریکا و هم پیمانانش به خاک عراق)، نوشت: دولت جرج بوش پسر، با وقاحت از پاول به عنوان مروج دروغ در موضوع سلاح کشتار جمعی عراق بهره برد تا بتواند لشکرکشی به این کشور عربی را توجیه، عراق را ویران و نظام سیاسی آن را سرنگون کند و بیش از یک میلیون عراقی را به شهادت برساند.

پاول در آن روز‌ها با استفاده از تریبون شورای امنیت سازمان ملل متحد، تصاویری را نشان داده بود که مدعی بود تصاویر کارگاه‌های سیار تولید مواد شیمیایی و بیولوژیکی در عراق است که رافد الجنابی یکی از کارکنان این کارگاه‌ها به او رسانده است. البته رافد الجنابی در قبال این وطن فروشی به آلمان پناهنده شد و در یکی از رستوران‌ها به عنوان خدمتکار مشغول به کار شد. تصاویری که پاول در اختیار داشت در مسیر بسیج کشور‌ها برای مشارکت در یورش به عراق و انحراف افکار عمومی جهان مورد استفاده قرار گرفت و در این مسیر و ماموریت خیلی به آمریکا کمک کرد.

درست است که پاول اصالتی آفریقایی داشت و بعد‌ها اعتراف کرد نهاد اطلاعاتی آمریکا (سی آی ای) با چنین تصاویر دروغینی او را فریب داد، او حتی از مردم آمریکا و جهان عذرخواهی کرد، اما عذرخواهی او زمانی بود که بازرسان بین الملل پس از جستجوی فراوان در عراق، اعلام کرده بود این کشور سلاح کشتار جمعی ندارد. عراق نیز پس از اشغال شدن ویران شد، بیش از یک میلیون نفر از عراقی‌ها شهید شدند، روند سیاسی بر این کشور تحمیل و کشور در چرخه هرج و مرج‌های خونین گرفتار شد.

رأی الیوم نوشت: یورش آمریکا به عراق بر اساس اقدامات تحریک آمیز اسرائیل و لابی‌هایی بود که در دوران حاکمیت بوش در خدمت اشغالگران اسرائیلی بودند. همانگونه که دولت‌های غربی به ویژه انگلیس و تونی بلر نخست وزیر بدنامش هم از محرکان و مشوقان یورش به عراق بودند. یورشی که مقدمه‌ای برای توطئه بزرگ جهت ویرانی سوریه، لیبی، یمن و همه کشور‌هایی شد که همزیستی مسالمت آمیز در آن کشور‌ها تداوم داشت و با قدرت در سنگر مقاومت حضور داشتند، این کار به نوعی اجرایی کردن توطئه آمریکا برای تسلط اسرائیل بر منطقه خاورمیانه، پایان میراث مقاومت و تبدیل این میراث به توافقنامه‌های عادی سازی روابط بود.


بیشتر بخوانید: 


این روزنامه افزود: اگر عراقی قدرتمند با هویتی عربی اسلامی وجود داشت، برنامه ریزی‌ها برای تجزیه و اختلاف که امروزه نمونه آن را در سوریه، عراق، یمن، لیبی و چه بسا الجزایر شاهدیم، وجود نداشت، به همین دلیل دولت بوش و باند‌های صهیونیستی مسلط بر دولت او نظریه برنار لوئیس، مورخ صهیونیستی انگلیسی معروف را در دستور کار خود قرار دادند، نظریه‌ای که در آن به تقسیم کشور‌های عربی و مشغول کردن این کشور به جنگ داخلی، از جمله تقسیم عراق به سه کشور مذهبی و نژادی اشاره می‌شود، این نظریه با پوشش اتحادیه عرب که بسیاری از کشورهایش در محور آمریکا بودند و هستند در دستور کار دولت بوش قرار گرفته بود.

اولین گام در این زمینه تشکیل سازمانی به نام دوستان عراق بود همانگونه که این روند بعد‌ها با تشکیل دوستان لیبی و اخیرا دوستان سوریه تداوم یافت، مهندس این طرح ها، آمریکایی- اسرائیلی و بازوی اجرایی آنها، کشور‌های عربی- اسلامی بودند و نتایج آن نیز امروز در همه کشور‌هایی که این طرح‌ها در آن‌ها به اجرا گذاشته شد، مشهود است.

اگر عراق، سوریه و مصر کشور‌های قدرتمندی بودند و اگر کشور‌های عربی پشتیبان این سه کشور بودند، طرح مسموم عادی سازی روابط که تحت عنوان صلح ابراهیم به اجرا گذاشته شد، اجرایی نمی‌شد. به همین منظور باید گفت که شرایط فتنه در ابعاد نژادی، مذهبی و جغرافیایی کاملا مهیا بود.

رأی الیوم تصریح کرد: سوریه با گذشت ده سال از جنگ فرسایشی و ویرانگر، که بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار برای اجرای آن هزینه شده است، روندی رو به بهبود پیدا کرد و عراق هم توانست به سرعت توان و هویت مقاومتی خود را بازیابد اگر چه پس از برگزاری انتخابات اخیر نگرانی‌هایی درباره آینده این کشور وجود دارد، مقاومت فلسطین هم که تحت حمایت محور مقاومت و گروه‌های مبارز وابسته به این محور است پیروز‌های پشت سر همی را در جنگ‌های اخیر با اشغالگران به دست آورد.

کالین پاول، رئیس او جرج بوش، معاون بوش یعنی دیک چنی، وزیر دفاع کابینه بوش یعنی دونالد رامسفلد، به همراه آنان تونی بلر و همه اعرابی که در جنگ‌ها علیه عراق و منطقه نقش داشتند سرنوشتشان زباله دان تاریخ است، اما قدرت‌های ملی و شریف عربی و اسلامی از میان ویرانه‌های برجای مانده از سال‌ها جنگ و توطئه، قدرتمندانه و سرافرازانه برخواهند خواست، پیش بینی ما این است که آمریکا به زودی در عراق، سوریه و یمن شکست خواهد خورد همانگونه که در افغانستان شکست خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
ننگ ابدی رو بخاطر دروغگویی اش در مورد عراق به جونش خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
کالین پاول واکسن زده بود و به درک واصل شد . خدا را شکر
آخرین اخبار