به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلیم کدخدا فرماندار شهرستان راسک در همایش پیوند انجمن اولیا و مربیان و جشن روز جهانی کودک ضمن تبریک و شادباش میلاد مبارک حضرت محمد (ص)، هفته وحدت، روز جهانی وهفته ملی کودک و هفتهی پیوند اولیا و مربیان گفت:کودکان بهترین و ارزشمندترین هدیهی الهی به ما پدران و مادران هستند، به مثابه یک دفترچهی سفید یک بوم نقاشی و یک لوح خام به ما عطا شده اند وبه هنگام خلقتش خالق قادر ذات متعالش رو مورد تحسین و تمجید قرار داد و این مخلوقش را احسن خالقین نامید، در ادامه اون رومتصف به صفت احسن تقویم کرد و صاحب کرامت خطابش کرد.
فرماندار شهرستان راسک افزود: کودکانمان غنچههای خوش رنگ و بوی بستان زندگی مان هستند، در یک بعد هم زمینه و محرک تقویت الفت و محبت بین مادر و پدر و هم مایهی احساس سعادت و دلبستگی بیش از پیش زندگی زناشویی و مشترک همهی ما هستند، در نیمهی دیگر سبب ارزیابی و امتحان لیاقت و کفایت ما در میزان رعایت حسن امانتداری به حکم قانون طبیعت همانطور که ما اولیا کودکان دیروز بودیم بچههای مان پدران و مادران فردایمان هستند.
او افزود : پس آنچه را از خیر که برای کودکی خودمان پسندیدیم از فرزندانمان دریغ نکنیم، اما در عین حال مراقب باشیم در تربیت آنان دچارخودخواهی و خودکامگی نشیم بلکه به اقتضای زمان خودشان پرورشان بدیم، حواسمان باشد که ریشه ومنشأ هویت و شخصیت بچهها و قوهی حس و عاطفهی او در دوران خردسالی شکل میگیرد ماندگاری علم کودکی مانند اثرحجاری روی سنگ محکم است، غالب این دورهی تعیین کننده در فضای منزل و مدرسه سپری میشود یعنی بار مسئولیت این مقطع حساس تنها بر دوش اولیا و مربیان است.
کدخدا فرماندار شهرستان چند توصیه و درخواست خطاب به اولیا ومربیان مطرح کرد.
ارتباط حضوری و تعامل عملی را با آموزشگاه فرزندانتان ایجاد و ادامه دهیم.
سهم مالی خود رادر سبد هزینههای آموزش و پرورش بچهها یمان افزایش دهیم.
آموزش را تنها مسئولیت مدرسه ندانیم بلکه آن را یک وظیفهی مشترک تلقی کنیم وحق خود رو از نظام آموزش برای فراگیری روشهای تدریس جهت کمک به فرایند تدریس بچه هایمان مطالبه کنیم.
حداقل در هر ماه آخرین وضعیت درسی بچهها از طریق مدرسه با فراخوان اولیا گزارش شود.
هرماه یک نشست انجمن اولیاء و مربیان مدارس مرکب از بهترین و قویترین اشخاص، ولی برگزار شود.
هم در خانه هم در مدرسه به فرزندانمان آموختنیهای مفید غیر درسی را هم بیاموزیم.
مربیان فضای کلاسهای درس را از تک گویی به گفتگو تبدیل کنند تا روحیهی پرسشگری، در نهاد کودک نهادینه شود .
ماپدر و مادران هم در برابر سوالات دلبندانمان نهایت دقت طمانینه و حوصله را به خرج دهیم.
کارهای تیمی به بچهها آموزش داده شود تا توانایی برقراری ارتباط اجتماعی در او ایجاد شود.
برای آشنایی کودکانمان با کتاب، داستان، نقاشی، شعر و سفربرنامه ریزی و سرمایه گذاری ویژه و منظم داشته باشیم.
به امید اینکه دلخوشیهای امروزمان امید و دلگرمی و افتخار فردای مان باشند.
انتهای پیام/ع