معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

«بچه‌های مسجد» سامانه‌ای برای شناسایی ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد است

طاهریان گفت: سامانه «بچه‌های مسجد» سامانه ثبت اطلاعات کانون‌ها و فرصتی برای شناسایی بهتر و بیشتر ظرفیت‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مرتضی طاهریان معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از ثبت اطلاعات کانون‌های مساجد به صورت منظم در سامانه بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: در سامانه بچه‌های مسجد اطلاعات کانون‌ها به طور منظم ثبت شده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ ظرفیت‌ها بهتر شناسایی شود.

طاهریان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر رویداد ملی فهما در کانون‌ها در حال اجرا است، گفت: هدف از این رویداد معرفی ظرفیت‌های مساجد کشور است و فعالیت‌ها در حوزه‌های فرهنگ، هنر و فضای مجازی در قالب ۱۲ رواق صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه سومین رویداد فهما امسال در حال برگزاری است، گفت: انتظار می‌رود که کانون‌های مساجد استان سمنان امسال نیز بتوانند جایگاه خوبی در کشور کسب کنند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تقدیر از توجه خوب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به کانون‌های مساجد این استان بیان کرد: انتظار می‌رود در استان‌های مختلف توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ویژه‌تر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم در نشست با تقدیر از فعالیت بچه‌های مسجد در حوزه فرهنگ و هنر، افزود: کار در کانون‌های مساجد هم فعالیتی دینی، فرهنگی و هنری است و جای تقدیر دارد.

فرشید فلاح با بیان اینکه در استان سمنان طرح خوبی با کانون‌های مساجد در حوزه روستایی آغاز شده است، افزود: در این طرح در ۲۰ منطقه روستایی و شهر‌های کوچک با ارایه طرح و برنامه بومی از سوی روستا و شهر‌های تحت پوشش، برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح تلاش شده با انتخاب کانون‌های مساجد فعال از آن به عنوان یک پایگاه منتخب فرهنگی هنری استفاده شود ادامه داد: برای اجرای این طرح با نهاد‌های مختلف هماهنگی صورت گرفته تا بیشتر از این طرح حمایت شود و جشنواره روستایی با عنوان "به توان مردم" برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حمایت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر فرهنگ روستا و عشایر از این طرح را خواستار شد تا در اجرای بهتر این طرح موفقیت بیشتری کسب شود.

در این نشست که حجت الاسلام موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز حضور داشت در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های مساجد تبادل نظر شد.

در استان سمنان بیش از ۲۶۰ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی فعالیت دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.