قاسمی گفت: برای اینکه به اهداف و برنامه‌های تعیین شده برسیم، امسال به جای شروع ساخت یک میلیون واحد مسکونی، ساخت دو میلیون واحد را آغاز می‌کنیم.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی برای اطلاع و آگهی مخاطبان، متن کامل و صوت سخنان وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران برای اطلاع و تنویر افکار عمومی منتشر شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم معارفه معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه‌آهن، بیان کرد: مطابق قانون جهش تولید مسکن و هم خواست دولت، بنا است که در چهار سال، چهار میلیون مسکن ساخته شود. خوشبختانه قانون بسیار خوبی در مجلس به نام قانون جهش تولید مسکن در مجلس تصویب و حدود یک ماه گذشته ابلاغ شده است که این قانون می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای صاحبخانه‌دار شدن مردم انجام بدهد.

او افزود: این یک میلیون مسکن به این معنی نیست که سال اول یک میلیون ساخته شود و سال دوم یک میلیون ساخته شود. شما می‌دانید که ساخت مسکن در کشور معمولا یک سال و نیم طول می‌کشد. برای اینکه به ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال برسیم باید شروع کارمان با بیش از یک میلیون مسکن باشد که در شورای عالی مسکن در ۱۰ روز پیش با حضور رئیس‌جمهور اعلام کردیم که ما در فاز اول ساخت حدود دو میلیون مسکن را شروع خواهیم کرد که مقدماتش فراهم شده و تفاهم‌نامه‌های آن با دستگاه‌ها امضا شده و الان عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.»

در حالی که وزیر راه و شهرسازی از آغاز احداث دو میلیون واحد مسکونی امسال خبر داده، رسانه سعودی صهیونیستی با تقطیع سخنان او در شبکه‌های اجتماعی به نقل از رستم قاسمی اعلام کرد که " قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
ساخت بدون کنترل به چه درد میخورد ؟ مگه مسکن مهر را چه گلی دولت مبتکر آن زد ؟ بی کیفیت ترین استحکامات لرزه ای را مسکن مهر بعلاوه استفاده از اجناس درجه سه در ساخت که مردم بدبخت با هزار مشکل خانه را خریدند و الان بعد 2 یا سه سال باید ساختمان مستهلک شده ای را باید درست کنند واقعا انصاف نیست اگر راست میگویید سیستم نظارتی ساخت که زیر میز هم نمی گیرد در ساخت این مسکنهای اقدام ملی انجام دهید همین الان یک نمونه اقدام ملی در اسلام شهر-واوان را ببینید هیچ تاییدیه نظام مهندسی نقشه ها ندارد ولی اجرا میگردد وناظر هم خدا داند یک بنده خدا هم گذاشتند که مثلا کنترل کیفیت کند ولی هم هزینه ای بالاتر تحمیل میکنند و هم کیفیت در حداقل است با ور ندارید بازرسی کل کشور اسناد اش را بررسی کند. این فقط یک دست گل سیستم بافی مانده ار دولت های قبل است اگر واقعا انقلابی حرکت میخواهید بکنید جا پای مسیر های پر فساد و با افراد مفسد نگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
فعلا قضاوت الکی نکنید دولت گذشته هیچ گُلی به سر مردم نزد الا گرانی 1000درصدی و فعلا دولت جدید هنوز سه ماه شروع کرده همین جای بسی شُکر داره پس انشاالله به لطف خدا دولت دکتر رئیسی همه را خانه دار میکند توکل کنید خدا بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
مگر مردم می گویند، خانه نیست!؟! اتفاقاخانه های مسکونی درایران زیاد هست، ولی خیلی گران، هم فروش وهم کرایه!؟!
بنابراین درپی ساختن این خانه های گران نباشید!! وبه بهانه ساخت وساز،دست چینی های پدر سگ واستعمارگر اقتصادی، وجهانخوار وکمونیست آدم کش(پخش ویروس کرونا درجهان)رابه ایران باز نکنید!!! مردم اصلا تحمل ابرقدرتهای جهانخوار شرق راندارند!؟! قبل ازین تحمل مردم ازدست این دولتهای اسلامی ریاکار ما که چهل سال برمردم به زور حکومت کردند، تمام شده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
آقای وزیر فکر بحال حقوق 3میلیون بکنید مسکن ارزان قیمت دست مردم بدید تا مردم بتونن قسطشو بدن
آخرین اخبار