سید هاشمی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام برخلاف گفته مالیات واحد‌های اقتصادی را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی سیدهاشمی معاون اجرایی و هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم آیین افتتاح خوابگاه دانشجویی دختران در سه استان کشور با اشاره به اینکه در سه هفته گذشته سه پروژه بزرگ افتتاح شدن، گفت: ما در استان کردستان افتتاح منازل مسکونی برای خانواده‌های دارای دو یا بیش از دو معلول را داشتیم چرا که در استان کردستان بیشترین معلول را داریم.

او با اشاره به اینکه ٢۵۶ واحد بهداشتی دو هفته پیش احداث شد که بیشترین تعداد آن برای استان کردستان بود، گفت: همچنین ستاد اجرایی با چشم بزرگداشت ظرفیت‌های خود را به برادران اهل تسنن اهدا خواهد کرد.

سید هاشمی ادامه داد: پیامبر اکرم الگوی انسان هاست و شما اگر دنبال اسوه هستید غیر از او کسی را پیدا نمی‌کنید.

او با بیان اینکه بنیاد ١۵ خرداد به مناسبت واقعه سال ۴١ تاسیس شد که حضرت آیت الله شیخ حسن صانعی جزو بنیاد گذاران این نهاد است و یکی از ماموریت‌های آن احداث ١۴ خوابگاه‌ها در ١١ استان کشور است، گفت: سال گذشته رهبری به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام نامه‌ای زدند که بنیاد ١۵ خرداد را تحویل بگیرید و این بنیاد امروز در راستای فعالیت ستاد اجرایی فعالیت می‌کند.

سید هاشمی افزود: خوشبختانه سامانه‌ای در بنیاد برکت راه اندازی شده است که خیرین بتوانند به هر میزانی که می‌خواهند کمک کنند و کمکشان به اسم خودشان ثبت شود همچنین امروز ظرف ١۴ ماه با استفاده از این سامانه ٣١٣ میلیارد تومان با کمک مردم جمع آوری شد که نشان می‌دهد این سامانه، سامانه‌ای قوی بوده است و خیرین به خوبی به میدان آمدند و به خواسته ما را لبیک گفتند، همچنین این مبالغ را در پژوه‌های ساخت مدارس، خوابگاه ها، بیمارستان ها، اشتغالزایی و ساختمانی استفاده می‌کنیم.

سید هاشمی گفت: این خوابگاه‌ها به منظور کمک به افرادی که برای علم هجرت می‌کنند، احداث شده است چرا که زمانی که دختری در خوابگاه اقامت می‌کند به دو هدف زندگی اجتماعی و ساخت خود نایل می‌شود و با ایجاد خوابگاه‌ها هزینه‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه در خوابگاه‌های دختران هیچ خلافی گزارش نشده است که این حُسن موضوع است و هزینه اجتماعی این افراد صفر بوده است که این خود موضوعی است که ما چنین امری را ادامه دهیم، گفت: اگر هر کاری را با مطالعه و تحقیق انجام دهیم قطعا موفق می‌شویم و ساخت خوابگاه‌ها با مطالعه و تحقیق انجام شده است و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این زمینه پیشران است.

او افزود: ستاد اجرایی فرمان امام مالیات پرداخت می‌کند و معتقد هستیم کار‌های حسنه را با منابع  خودمان انجام می دهیم.

او با اشاره به اینکه هر خوابگاه احداث شده ٢۵٠ تا ٣٠٠ دانشجو دختر را جای می‌دهد و کل هزینه‌هایی که برای تجهیز و ساخت این ابنیه در این سه استان صرف شده است ١٣٠ میلیارد تومان است، گفت: اولویت ما تکمیل خوابگاه‌های است که قبلاً احداث شده است و با همت بنیاد ١۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ۴ خوابگاه دیگر تا پایان امسال تکمیل می‌شد و مابقی خوابگاه‌ها تا بهار سال ١۴٠١ به پایان می‌رسد.

سید هاشمی گفت: خوابگاه شاهرود، کردستان، آذربایجان غربی و دامغان به بهره برداری رسیده است همچنین کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای ١۴ خوابگاه مورد نظر ٢۵٠ میلیارد تومان است و خود وزارت خانه‌ها نیز برای تکمیل هزینه‌هایی را تقبل کردند چرا که احداث به عهده‌ ستاد اجرایی است و تجهیز آن برعهده‌ی وزارت خانه هاست.


بیشتر بخوانید

علم و فناوری بهترین حوزه برای سرمایه گذاری دولت‌ها است/ تعداد خوابگاه‌های متاهلی باید ۲ برابر شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار