نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: جامعه اهل سنت جزء جدایی ناپذیر از امت و ملت اسلامی در ایران عزیز است و وحدت شیعه و سنی در ایران باید الگویی برای جهان شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ، نماینده، ولی فقیه در هرمزگان در دیدار با علمای اهل سنت به مناسبت هفته وحدت، با تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) افزود: استان هرمزگان با برخورداری از یک جامعه فرهیخته و عالمان و دانشگاهیان فرهیخته، همیشه زمینه ساز تحقق وحدت بین شیعه و سنی بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: امروز ما از استان‌هایی هستیم که هیچ مشکلی در وحدت جامعه اسلامی و شیعه و سنی در همگرایی و همکاری و محبت بین مسلمانان نداریم، همیشه در مسائل کنار همدیگر بوده ایم و علمای شیعه و اهل سنت همواره در وحدت پیشگام بوده اند.

او افزود: امیدواریم با برنامه‌هایی که برای آینده تدارک دیده شده است، در حوزه تقریب مذاهب اسلامی و راه اندازی مراکز علمی اسلامی، جهان اسلام آشنایی بیشتری با دیدگاه‌های تقریب مذاهب و وحدت پیدا کند.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بندرعباس گفت: امروز همه این تلاش‌ها در راستای تحقق تمدن اسلامی است که مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و امیدواریم بتوانیم سهمی در تحقیق این تمدن اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده  افزود: برای رفع شبهات و تقریب دیدگاه‌ها باید نشست‌های علمی وگفتگو محور برگزار شود، هر گونه توهین به مذاهب، اقوام و ادیان به صورت قانونی جرم تلقی شود، اقلیت تندرو و تکفیری از هر دو مذهب باید فرصت عرضه اندام پیدام نکنند و دیدگاه‌های این‌ها نیر نباید برجسته شود.

او گفت: جامعه اهل سنت با رفتار گروه‌های تندرویی مانند داعش موافق نیست و تندرو‌ها از هر مذهبی باشند از سوی جامعه اسلامی محکوم هستند.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان افزود: ایجاد کرسی‌های علمی در میان مراکز و حوزه‌های علمیه هر دو گروه می‌تواند موجب آشنایی بیشتر و حاکم شدن عقلانیت بجای احساسات باشد که خود زمینه ساز وحدت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: فضای مجازی و شیوه اطلاع رسانی و خبر رسانی در این فضا گاهی اوقات نمی‌تواند پیام و خبر را خوب منتقل کند که این از آسیب‌ها است و باید مراقب انعکاس صحبت‌ها در این فضا بود.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت به همه مسلمانان و رهبر مظم انقلاب گفت: نتیجه تعیین هفته وحدت و رفتار علمای دینی در استان، پیشگام بودن هرمزگان در وحدت است.

سید عبدالباعث قتالی افزود: شیعه و اهل سنت در هرمزگان با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند و با هم ارتباط‌های مختلف فرهنگی، خانوادگی، ازدواج و تجارت دارند که خداوند را برای این نعمت شکر می‌کنیم.

اوگفت: همواره باید منابر و تریبون‌ها در استان محل دعوت به خیر، وحدت و عبادت باشد.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگه نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت گفت: به برکت اسلام خداوند دل‌های ما را به هم نزدیک کرده و همواره با هم دیدار می‌کنیم و رایزنی داریم.

شیخ محمدعلی امینی افزود: ما شرعا و وجدانا تعهد داریم برای حفظ دین اسلام و وحدت شیعه و سنی از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

او گفت: خداوند را شاکریم که به امت اسلامی در ایران، علمای دلسوز و خیرخواه عطاء کرده که با توجه به ارشادات، توصیه‌ها و تاکیدات رهبر دلسوز و فرزانه انقلاب در زمینه حفظ وحدت، همواره در این راه گام برداشته اند و هر گاه لازم بوده ورود کرده اند.

شیخ امینی گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم برای حفظ وحدت و نفی هرگونه تفرقه و اختلاف و دشمن بداند که با وحدتمان را به هر قیمتی باشد حفظ می‌کنیم.

او افزود: اعتماد سازی و عدالت محوری دو سفارش ویژه رهبر انقلاب به دولت جدید بود که باید مورد توجه همه باشد و به حمدالله در استان نیزصحبت‌ها و مواضع دکتر عبادی زاده مورد قبول همه جامعه اسلامی است و وحدت بسیار خوبی بین شیعه و اهل سنت وجود دارد.

او گفت: دشمنان امیدشان به شکستن وحدت ما است و می‌بینیم که صهیونیست‌ها در همسایگی ما اردو زده اند و گروه خونریز داعش نیز به مسلمانان رحم نمی‌کند و حتی مسلمانان را در محل عبادت به خاک و خون می‌کشد که این از طرف همه ما محکوم است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان نیز گفت: این نشست از برنامه‌های هرساله هفته وحدت است که با هدف کمک به وحدت و همدلی امت اسلامی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام باوقار افزود: در این نشست ائمه جمعه، روئسای شورای روحانیت اهل سنت و مدرسان مدارس دینی اهل سنت، از شرق، غرب، بندرعباس و جزیره قشم حضور داشتند و گفتگو و تبادل نظر خوبی در این نشست شکل گرفت.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.