کشیش کلیسای دمشق و بیروت در گفتگو با المیادین:

اگر مقاومت نبود، رژیم صهیونیستی تمام لبنان را اشغال کرده بود

کشیش کلیساهای دمشق و القاع در بیروت بر حمایت خود از مقاومت و حزب الله لبنان تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، "مکاریوس قلومه" کشیش کلیسای کاتولیک‌های دمشق در گفتگو با المیادین تأکید کرد که گروه تروریستی جبهه النصره و داعش گروه‌هایی برآمده از اخوان المسلمینی هستند که سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیة خواسته تا به آنها فرصت حکومت داده شود.

مکاریوس قلومه با اشاره به جنایت پنجشنبه گذشته در بیروت توسط نیروهای وابسته به حزب القوات اللبنانیه گفت: من علیه آن فرد مسیحی هستم که خواهان حکومت تکفیری‌ها می‌شود و در مقابل در کنار آن شیعه‌ای هستم که از مناطق مسیحی نشین و تمام سوریه دفاع کرد.

کشیش کلیسای دمشق افزوذ: آنچه در منطقه القاع لبنان رخ داد، بسیار شبیه چیزی بود که در منطقه "معلولا" در سوریه رخ داد. اگر فداکاری‌ها و بازوان یاری گر حزب الله و ارتش و همپیمانان سوریه نبود، امروز معلولایی وجود نداشت.

وی ادامه داد: اگر مقاومت نبود و در کنار ارتش سوریه نمی‌ایستاد، اسرائیل امروز تمام لبنان را اشغال کرده بود. جنگ و آتش نتیجه‌ای جز مرگ و ویرانی ندارد؛ ما همگی را به محبت و پذیریش یکدیگر دعوت می‌کنیم.

"الیان نصرالله" کشیش کلیسای القاع در لبنان نیز در گفتگو با المیادین تصریح کرد: پروژه‌ای وجود داشت تا یک ولایت تروریستی را در سوریه و لبنان تاسیس کنند. بزرگترین نیرویی که با این پروژه تکفیری تروریستی مقابله کرد، مقاومت به رهبری سید حسن نصرالله بود.

الیان نصرالله افزود: اگر این پروژه تروریستی پیروز می‌شد، مناطق گسترش آن‌ها حد و مرزی نداشت و حتی ممکن بود به اروپا هم برسند.

کشیش کلیسای القاع تأکید کرد: روابط ما با حزب الله یک رابطه قدیمی و تاریخی است. ما هیچ نگرانی از جانب آن نداریم، بلکه بالعکس، به آن‌ها اطمینان و علاقه داریم و احترام می‌گذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار