بخشودگی و تخفیف گازبهای مشترکین کم مصرف گیلانی

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: با تصویب هیئت وزیران مشترکین کم مصرف مشمول بخشودگی و تخفیف گازبها شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: با اجرایی شدن تصویب نامه هیئت وزیران، از دی ماه سال گذشته تا پایان شهریور ۱۴۰۰، مشترکین گیلانی مشمول بیش از ۱۱.۲ میلیارد تومان بخشودگی و تخفیف گازبها شده اند.

او با اشاره به تخفیف گازبها برای مشترکین کم مصرف افزود: با اجرایی شدن این طرح بیش از ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار صورتحساب در این مدت مشمول تخفیف و یا بخشودگی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اظهار داشت: در این تصویب نامه مشترکینی که کمتر از ۲۰۰ متر مکعب گاز در ماه‌های سرد سال مصرف می‌کنند، گاز آن‌ها رایگان خواهد بود و در صورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷، مشمول ۱۵ درصد تخفیف در گازبها خواهند شد.

اکبر ادامه داد: بر این اساس از مجموع ۶ میلیون ۳۰۷ هزار قبوض گاز صادر شده بیش از ۲ میلیون ۱۱۸ هزار قبض (۳۴ درصد) به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان به دلیل صرفه جویی و مصرف کمتر از ۲۰۰ مترمکعب گاز، مورد بخشودگی قرار گرفته اند.

او یادآور شد: همچنین از مجموع قبوض صادر شده از ابتدای اجرای این طرح تا پایان شهریور امسال، ۲۱۶ هزار و ۱۲۱ صورتحساب گاز مجموعا به مبلغ ۸۰۵ میلیون تومان به سبب مدیریت مناسب و کاهش ۱۰ درصدی مصرف، مشمول تخفیف ۱۵ درصدی گازبها شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در خصوص گازبهای مشترکین پرمصرف گفت: بر اساس این دستورالعمل، مشترکین گاز طبیعی در صورت افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز و بیشتر از آن نسبت به مدت مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷، مشمول افزایش ۱۵ درصدی هزینه گاز خواهند شد.

اکبر افزود: بر این اساس از ابتدای دی ماه سال گذشته تا پایان شهریور ۱۴۰۰، ۱۲ درصد از صورتحساب‌های گاز صادر شده مجموعاً به مبلغ ۷ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان مشمول افزایش گازبها شده اند.

او هدف از اجرای این طرح را نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه گاز طبیعی در جامعه دانست و تصریح کرد: مشترکین گاز می‌توانند با صرف جویی و مدیریت صحیح مصرف از مزایای بخشودگی و کاهش هزینه برخوردار شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.