رانندگانی که سوخت برای صادرات دارند باید بالاجبار برای نوبت دهی به منطقه ویژه اقتصادی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مراجعه نکردن حضوری کامیون‌ها به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند تصمیمی بود که بعد از اجرایی شدن خوشحالی رانندگان را در پی داشت، اما این خوشحالی دوامی نداشت و خیلی زود لغو شد.

در این طرح رانندگانی که سوخت برای صادرات دارند باید بالاجبار برای نوبت دهی به منطقه ویژه اقتصادی مراجعه کنند.

رانندگان می‌گویند در زمان اجرای این طرح کارمان راحت‌تر شده بود، اما دوباره مجبوریم به منطقه ویژه اقتصادی مراجعه کنیم.

راننده ای با گلایه گفت: منطقه ویژه اقتصادی در مسیر بیرجند به مرز ماهیرود قرار ندارد و علاوه بر دور شدن مسیر، هزینه پارکینگ در منطقه هم از ما گرفته می‌شود درصورتی که می‌توانند این کار را در پایانه مرزی انجام دهند.

راننده‌ای دیگری گفت: هزینه‌ها و استهلاک ماشین بالاست ، وقتتمان هم گرفته می‌شود از دیشب ساعت ۲۱ که وارد منطقه ویژه اقتصادی شدیم همچنان در انتظاریم و نمی دانیم  چه موقع می‌توانیم به سمت مرز حرکت کنیم.

به گفته حمیدی دبیر انجمن کامیون داران این مسیر انحرافی سبب شده روزانه ۱۵۰ کامیون این مسیر ۳۰ کیلومتری را طی کنند و ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه روی دوش دولت بگذارند.

او افزود : مسیری که در بارنامه و پروانه گمرکی قید نشده و اگر سانحه ایجاد شود ممکن است بیمه از پرداخت خسارت امتناع کند.

حمیدی گفت : نوبت دهی ناوگان به صورت صحیح انجام نمی شود درخواست داریم از مسئولان که این امر را پیگیری کنند

زارعی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند  گفت : ما نمی توانیم کامیونی که وضعیت مشخص ندارد به نقطه صفر مرزی بفرستیم به علت مشکلاتی که ممکن است در آنجا پیش بیاید و بار قاچاق می شود.

او افزود: نارضایتی مطرح شده هم بخاطر این است که رانندگان می خواهند وارد منطقه اقتصادی نشود و در داخل شهر پارک کنند و مانند قبل به مرز ماهیرد بروند و همان جا تخلیه بار کرده و برگردند .


بیشتر بخوانید


نخعی نماینده مردم‌شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی این طرح را غیر کارشناسی اعلام می‌کند و می‌گوید پشت پرده این تصمیمات غلط غیرکارشناسی و فسادزا باید هرچه زودتر برای مردم آشکار شود.

او افزود : اگر بحث نوبت دهی مطرح است می توان از پارکینگ‌هایی که در طول مسیر وجود دارد و متعلق به بومیان منطقه است، استفاده کرد.

نخعی گفت : هیچ دلیلی بر لزوم مراجعه کامیون‌های حامل سوخت به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و طی مسافت اضافی نیست، زیرا نتیجه‌ای جز هدر رفتن زمان و سوخت یارانه‌ای و برهم زدن اعصاب و روان راننده ندارد.

نماینده مردم‌شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم ضمن برخورد با مسببان این وضعیت رسیدگی شود و هرچه زودتر تصمیم گرفته شده لغو و مشکل رانندگان حل شود.

باید در نظر داشت پیچیده کردن روند اداری امور اقتصادی و صادراتی به نفع اقتصاد استان نیست و برای سهولت صادرات و کاهش هزینه و خستگی رانندگانی که مسیر‌های طولانی و جاده‌های پرخطر را طی می کنند موانع پیش رو را باید برداشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.