رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از روز جمعه، کاهش محسوس دما سراسر استان کرمان را فرا می‌گیرد.

حمیده حبیبی، رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: از روز جمعه کاهش محسوس دما سراسر استان کرمان  را فرا می‌گیرد و خطر سرمازدگی در محصولات زارعی و باغی وجود دارد.

او افزود: امروز افزایش ابر و وزش باد در برخی مناطق استان کرمان پیش بینی می شود و از فردا وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک و وقوع طوفان شن و خاک در مناطق شرق و جنوب شرق استان کرمان پدیده غالب است. 

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان ادامه داد: شدت وزش باد در مناطق  شهداد، ریگان، فهرج، زهکلوت و بم بیشتر است.

او  با اعلام اینکه کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست، بیان کرد: رانندگانی که قصد تردد از  این مسیر‌ها را دارند از شرایط جاده‌ها باخبر باشند.

حبیبی با بیان اینکه شهرستان‌های کهنوج، منوجان و شهر شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته اند، تصریح کرد: صبح امروز شهربابک با دمای ۲ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

او  حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: دمای امروز کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار