درخشش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان سمنان در جشنواره «آب و رسانه »

جواد طیبی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان سمنان با کسب رتبه نخست در بخش مصاحبه جشنواره «آب و رسانه » خوش درخشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی « آب و رسانه » در تئاتر شهر سمنان برگزار شد و ۲۰ اثر برگزیده شد.

طبق نظر هیات داوران، در بخش فیلم کوتاه سعید نجاتی، احمد سیادتی‌پور و نرجس کیا به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و مجتبی فیروز آبادی شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش موشن گرافی نیز صالح حکمتی، امیر اسماعیلی و محمد پورتقی سیدی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش عکس، علی ابک، منصوره قلیچی و بهناز نصرتی به ترتیب در مقام های اول تا سوم ایستادند.

برگزیدگان اول تا سوم بخش خبر نیز به ترتیب آرزو کاشی، تانیا شافی و محمدعلی عباس نژاد بودند.

در بخش گزارش نیز محمد حسین عابدی و مریم وفادار مقام‌های اول و دوم را به دست آوردند و آتنا نائینی‌نژاد از خبرگزاری ایرنا و آذر پژمان رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

در بخش مصاحبه، جواد طیبی، حسین نورانیان و مریم نعمتی به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.

رتبه سوم پادکست به احترام امیدیان رسید و نوشین رهگذر و سیما غفاری مقدسی نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.

طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان  گفت: جشنواره آب و رسانه از اوایل خرداد ۱۴۰۰ با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و فرهنگ و ارشاد با هدف اشاعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب آغاز بکار کرد و ۲۴۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره فرستاده شد.

او افزود: این جشنواره در بخش‌های خبر، گزارش، عکس، موشن گرافی، مصاحبه، فیلم کوتاه و صوت برگزار شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان،‌از ابتدای مهرماه تاکنون داوری آثار انجام شد و ۲۰ اثر برتر برگزیده و ۳ اثر نیز شامل لوح تقدیر شدند.

طاهری ابراز داشت: از محور‌های این جشنواره می‌توان به چگونگی نقش رسانه در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، مدیریت مصرف اب، آگاهی رسانی در مصرف آب، نقش رسانه در مدیریت مصرف آب، بحران آب و نقش رسانه‌ها اشاره کرد.

او اضافه کرد: تلاش می‌شود با فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب، از این نعمت الهی بیش از پیش در زمینه خدمات رسانی، اشتغالزایی و صنعت استفاده شود.

درخشش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان سمنان در جشنواره «آب و رسانه »

خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در حاشیه این آیین گفت: باتوجه به نقش فرهنگ سازی رسانه در جامعه، در بین جشنواره‌های استانی و ملی جای جشنواره آب و رسانه خالی بود و امید می‌رود اختتامیه این جشنواره سرآغازی باشد برای تداوم اشاعه فرهنگ استفاده درست از آب.

او افزود: یکی از مولفه‌های ارتباطات اجتماعی در بین ملت‌ها آب است که باید این داده و نعمت الهی را مدیریت کنیم.

معاون استاندار سمنان تشریح کرد: آثار زیادی در جامعه در زمینه مصرف بهینه آب تولید شده است که جامعه هدف و دربرگیری آن بسیار گسترده است که نشان از اهمیت آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان استان سمنان  تا کنون تولیدات خبری اثر گذار  متعددی در قالب گزارش تلویزیونی و رادیویی و گزارش مکتوب ، خبر و مصاحبه در خصوص راه های مدیریت مصرف آب ، مقوله خشکسالی به خصوص در زمینه آسیب‌های آن شامل مهاجرت از روستاها، کم آبی و کشاورزی، دامداری و اشتغال را منتشر کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.