معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنارک گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از متصدیان واحد‌های صنفی واکسیناسیون را انجام داده اند و در حوزه‌ی صنعت نیز واکسیناسیون ۹۵ درصدی انجام شده است.

بتول دانش شهرکی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنارک  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: خبازی‌های شهرستان در زمان بحران و طوفان شاهین عملکرد خوبی ارائه  کردند و با افزایش ساعات پخت از ایجاد صف در خبازی‌ها جلوگیری کردند و کمبود نان در زمان بحران در شهرستان احساس نشد.

بتول دانش شهرکی به موضوع کیفیت نان اشاره کرد و گفت: اتحادیه خبازان شهرستان با همکاری فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی جهت خبازان برگزار تا موجب افزایش کیفیت و ماندگاری بیشتر نان در شهرستان شود.

وی افزود: سوخت بحران معین شده و این موضوع از طریق دستگاه‌های مرتبط پیگیری شود و سوخت واحد‌های صنفی بویژه خبازی‌ها در جلسه شورای آرد و نان مطرح و در صورتی که کمبود وجود داشته باشد از طریق کمیته سوخت استان مورد بررسی قرار گیرد.

دانش شهرکی روند واکسیناسیون کرونا در شهرستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: شهرستان کنارک در زمینه تزریق واکسن کرونا با همراهی مردم و تلاش مرکز بهداشت پیشگام است در این زمینه اصناف و واحد‌های تولیدی و فعالین اقتصادی نیز همکاری قابل توجهی داشته اند.

معاون فرماندار کنارک در پایان به موضوع مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: عمل به مسئولیت اجتماعی، تعهد همگانی در کمک به جامعه است و بخش دولتی و تمام بخش‌های اقتصادی و خصوصی در سطح شهرستان باید در زمینه الزامات آن گام بردارند.

جواد میر رییس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) و دبیر پدافند غیر عامل سازمان صمت استان نیز نشست گفت: در بدو ورود به شهرستان کنارک بازدیدی از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی از جمله قوطی کنسرو آرمان گستر، کنسرو سازی تن ناب احمد و ماران و تعدادی دیگر از واحد‌های تولیدی کنسرو صورت پذیرفت و هدف از این بازدید‌ها بررسی مسایل مربوط به HSEE بود و آخرین وضعیت اشتغال و رعایت ایمنی نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: در زمینه خدمات رسانی به مردم در زمان‌های عادی و بحران برنامه‌هایی مصوب شد که خبازی‌ها از حیث تجهیزات مورد نیاز توانمند سازی شوند و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد با همکاری اتحادیه و شرکت غله و خدمات بازرگانی مرتفع گردد.

میر افزود: از زمان شیوع کرونا برخی واحد‌های تولیدی استان با عمل به مسئولیت اجتماعی خود بیش از ۱۸ میلیارد ریال به شبکه بهداشت و درمان کمک کرده اند.

دوستینی رییس اداره صمت شهرستان کنارک نیز در ادامه جلسه افزود: کنارک تخصصی‌ترین شهرک صنعتی در استان را دارد که بیش از ۷۰ درصد واحد‌های تولیدی این شهرک در زمینه صنایع شیلاتی فعال هستند.

وی افزود: ۷ اتحادیه صنفی در شهرستان کنارک زیر مجموعه اتاق اصناف فعالیت می‌کنند و در زمان شیوع کرونا طرح‌های ویژه نظارتی در این زمینه برگزار نمودیم و هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از متصدیان واحد‌های صنفی واکسیناسیون را انجام داده اند و در حوزه‌ی صنعت نیز واکسیناسیون ۹۵ درصدی انجام شده است.

عبدالحمید دوستینی از اصنافی که تا کنون اقدام به تزریق واکسن ننموده اند خواست، با قید فوریت به مراکز ثابت و سیار که در سطح بازار نیز فعال می‌باشند مراجعه و انشاالله تا پایان مهر واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی انجام گردد و واحد‌های صنفی که متصدیان و کارکنان آن‌ها واکسن تزریق ننموده باشند از ابتدای آبان از طریق برگزاری گشت‌های مشترک پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار