رییس اداره حفاظت محیط زیست بانه گفت: آب رودخانه‌های این شهرستان، به دلیل خشکسالی کم آب شده و این وضعیت باعث گرفتار شدن تعداد زیادی از ماهیان این رودخانه‌ها در آبگیر‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رحمان رحیم پور رییس اداره محیط زیست شهرستان بانه گفت: در پی گشت و کنترل محیط بانان یگان حفاظت و بازدید کارشناسان در پی پایش منابع آبی و رودخانه ها، ۲ هزار قطعه ماهی که در گودال‌های کم آب محصور شده بودند را از مرگ نجات دادند.

او افزود: کم آبی، کاهش بارندگی، برداشت بی رویه آب از ناحیه کشاورزان در حریم رودخانه و عدم رها سازی حقابه زیست محیطی موجب به دام افتادن آبزیان در گودال‌ها و تلف شدن ماهیان می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بانه ادامه داد: نیرو‌های یگان و کارشناسان این اداره به طور مستمر و روزانه در مناطق و زیستگاه‌های بانه در حال گشت زنی و رصد مسایل و مشکلات مربوط به بخش محیط زیست این شهرستان می‌باشند و از شهروندان فهیم درخواست می‌شود هرگونه بیماری، تلفات و وضعیت غیر عادی حیات وحش در اکوسیستم‌های خشکی و منابع را با شماره برخط ۱۵۴۰ به محیط زیست اعلام کنند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: ماهی ، محیط زیست ، بانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.