مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت:نصب پمپ به صورت مستقیم و غیر استاندارد بر روی شبکه‌های آبرسانی در منازل مسکونی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید هادی حسینی‌بیدار،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت:  با اشاره به اینکه با نصب پمپ‌های آب به صورت غیر استاندارد در آپارتمان‌ها، کاهش شدید فشار، قطع و اختلال در شبکه‌های توزیع آبرسانی به وجود می‌آید افزود: در راستای مدیریت شبکه و عدالت در توزیع آب، شناسایی و اخطار به متخلفان دارای پمپ‌های غیر مجاز انجام می‌شود.

او بیان کرد: استفاده از پمپ به صورت مستقیم بر روی شبکه آبرسانی امری غیر مجاز و غیر قانونی است در حالی که بهره‌گیری از همین پمپ‌ها به صورت اتصال به مخزن ذخیره مجاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آب شبکه پس از عبور از کنتور به صورت آزاد وارد مخزن مناسب شده و از آنجا توسط پمپ به تاسیسات داخلی مجموعه پمپاژ می‌شود.

سید هادی حسینی‌بیدار با بیان اینکه اتصال مستقیم پمپ ضمن بروز خسارت به تاسیسات آبرسانی، عملکرد کنتور‌های مشترکین را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: این نوع از نصب می‌تواند موجب نشان دادن مصرف غیر واقعی و تحمیل آب‌بهایی بیش از مقدار واقعی مصرف به مشترک متخلف شود چراکه در چنین شرایطی مشترک در مواقع افت فشار آب به دلیل مکش پمپ، آب به همراه مقادیر زیاد هوا و کف از کنتور عبور می‌کند.

او با بیان اینکه در حال حاضر و با وجود خشکسالی‌های اخیر شبکه آبرسانی استان همانند دیگر نقاط کشور با کمبود آب مواجه است عنوان کرد: از آنجا که پمپ‌ها، مدیریت شبکه را دچار اختلال می‌کند شناسایی و برخورد با متخلفین در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه بر اساس آیین نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه آبرسانی ممنوع است یادآور شد: بر همین اساس، شرکت‌های تابعه می‌توانند در صورت مشاهده نصب هرگونه پمپ غیر استاندارد حتی نسبت به قطع موقت انشعاب تا زمان رفع تخلف اقدام کنند.

سید هادی حسینی‌بیدار افزود: در صورت دریافت گزارش مردمی یا شناسایی این پمپ‌ها، پس از اخطار، استانداردسازی یا جمع‌آوری پمپ به مشترک ابلاغ می‌شود که در این صورت به محض اینکه فرد نسبت به جمع‌آوری پمپ مستقیم و نصب پمپ و مخزن ذخیره براساس استاندارد‌های تعریف شده اقدام کند، مشکل رفع می‌شود.

او ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده پمپ‌های غیر مجاز، مراتب را به سامانه ارتباط با مشترکین آبفای استان (۱۲۲) اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.