امسال ۶۰ هکتار به اراضی زیرکشت زعفران در استان کرمانشاه اضافه شده است و میزان سطح کشت این محصول اکنون به ۴۱۷ هکتار رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منصور احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم محصول از این مزارع برداشت شود.

او با بیان اینکه کشت زعفران در کرمانشاه از اواسط شهریور شروع شده و هم اکنون به اتمام رسیده است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان امسال در راستای کمک به کشاورزان ۱۲۰ تن پیاز زعفران با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال را بین زعفران کاران توزیع کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زعفران استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است،ادامه داد: بجز شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب، کشت زعفران در دیگر نقاط استان انجام می‌شود.

او بیان داشت: برداشت زعفران در استان کرمانشاه از دهه اول آبان شروع می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

احمدی افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته با تست‌های آزمایشگاهی زعفران تولیدی کرمانشاه در زمره انواع باکیفیت زعفران به شمار می‌رود که قابل رقابت با زعفران های مرغوب است.

گفتنی است:استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۹۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات از آن برداشت می شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.