مدیر کل امور عشایری استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۰ طرح عمرانی در مناطق ییلاقی و قشلاق نشین عشایر استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مختار اسفندیاری مدیر کل امور عشایری استان اصفهان گفت: طرح‌های اجرا شده شامل بازسازی ومرمت ایل راه عشایر، ابنیه فنی، خط انتقال آب بالوله، استخرسازی، منبع ذخیره آب، آبرسانی سیار، مرمت و بازسازی قنوات، سوخت رسانی به عشایر (پنل خورشیدی، نفت و سیلندرگاز می‌باشد.

او  افزود: با توجه به خشکسالی شدید چهار پروژه مهم تامین نهاده‌های دامی (جو، خوراک دام)،آبرسانی سیار به مناطق عشایری، بازگشایی ایل راه‌های عشایری، سوخت رسانی از دیگر طرح‌های در دست اجرا می‌باشد.

اسفندیاری با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق عشایری استان در سال جاری بالغ بر۲۰ میلیارد تومان از منابع استانی و ملی و مالیات بر ارزش افزوده هزینه شده است، گفت: در این مدت یک میلیون راس دام عشایر توسط تشکل‌های عشایری بیمه شده ضمن اینکه حدود ۲۳۰هزار راس دام عشایری نیز پلاک گذاری و تعیین هویت شدند.

او در ادامه تصریح کرد: عشایر استان دارای ۱۲ هزار خانوار و جمعیت ۶۰ هزار نفر از ایل بزرگ قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه در شرق استان می‌باشند.

بر اساس اعلام مدیرکل امور عشایری اصفهان بین ۳۰ تا ۴۰درصد عشایر استان بخاطر خشکسالی شدید مرتعی در اختیار ندارندکه این افراد از بستر مزارع و کوه‌های اطراف مناطق قشلاقی برای تعلیف دام‌های خود استفاده کرده و یا تعلیف را به صورت دستی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار