به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پانزدهمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه اپراتور ایرانسل ۲۸ مهرماه و در ساختمان این شرکت با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.
بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم بیان کرد: "۵ نفر از همکاران ما در این مدت همه گیری کرونا متاسفانه از میان رفته اند که جا دارد یاد آن ها و زحمات شان را گرامی بداریم. رویکرد ایرانسل در سال های گذشته کاهش فاصله فناوری کشور و جهان بوده و تلاش ما این بوده که آخرین سرویس ها به مشترکین ارائه شود. نسل ۵ اینترنت در برنامه ایرانسل جایگاه ویژه دارد و مطالعه بر روی دسترسی به نسل های بعدی ادامه دارد. طبیعتا ورود به فناوری های جدید نیاز به سرمایه گذاری داشته و ضرورت دارد دولت و سایر بخش های اثربخش مثل شهرداری ها و .. کمک کنند تا چالش ها را مدیریت کنیم."
وی در ادامه گفت: " ما آماده همکاری با وزارت ارتباطات در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال و توسعه خدمات آنلاین هستیم. افزایش نرخ ارز یکی از چالش هاست. همچنین کاهش ارزش پول ملی که باعث محدودیت در خرید تجهیزات و کاهش دسترسی به سرویس ها شده است. تحریم ها و محدودیت های داخلی مثل تعرفه ها سبب تنزل فعالیت ها و جایگاه اپراتورها می شود که امیدواریم با حمایت دولت رفع شود. رهبری اهمیت توسعه زیرساخت فضای مجازی را بارها اشاره کردند و نقش اپراتورهای کشور چون ایرانسل در این زمینه بی بدیل است."
عباسی آرند افزود: "۹۰ درصد در کشور تحت پوشش نسل ۲ و ۳ هستند و نزدیک ۱۵ هزار سایت در کل کشور توسعه داده شده است. پوشش نسل ۴ ایرانسل بیش از ۸۰ درصد و بیش از ۴۲ میلیون کاربر و ۱۵ هزار سایت در کشور را شامل می شود. اینترنت ثابت هم در بیش از ۱۵۹ شهر گسترش یافته و ۷۰۰ هزار نفر مشترکان ایرانسل در این حوزه هستند. توسعه خدمات روستایی از اهداف مهم ما بوده و ۳۳ هزار روستا تحت پوشش شبکه ایرانسل است که شامل بیش از ۱۴ میلیون نفر است.در یک سال اخیر ۴ هزار روستا به نسل ۴ اینترنت مجهز شده اند و نکته مهم روند رشد مصرف اینترنت است و رکورد ۱۶/۸ پتابایت در اختیار ایرانسل است که در منطقه و حتی جهان کم نظیر است. کیفیت شبکه از نظر عدم تاخیر در ارسال پیام ۲۰ برابر بهبود پیدا کرده است. کیفیت سرویس اینترنت ایرانسل از نظر ookla با سایر شبکه ها بررسی شده که وضع خوبی داریم."
مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: "درآمد های دولت از محل خدمات و فعالیت های شرکت ایرانسل بیش از ۵۵ هزار میلیارد است. بومی سازی جزو اهم برنامه های ماست و ایجاد مرکز نوآوری، تجهیز زیرساخت ها و نرم افزارها و سخت افزارها، شکل گیری یک استارتاپ برای همکاری با گروه های کارآفرین و همچنین ایجاد آکادمی ایرانسل و مرکزی برای رفع یا کاهش وابستگی به میدان های خارجی از جمله اقدامات این اپراتور در همین راستا است.
خط تولید مودم برای اولین بار و بحث بومی تر کردن سیم کارت های داخلی اخیرا اتفاق افتاده است. در بحث سیل هایی که اتفاق افتاده به کمک آموزش و پرورش در بحث ساخت مدرسه حرکت کردیم. هوشمند سازی مدارس و توجه به محیط زیست و ارائه خدمات بهتر به ناشنوایان و همچنین تهیه کپسول اکسیژن برای بیمارستان ها و خدمات و بسته های رایگان اینترنت همگی از برنامه های ما بوده است. دورکاری ۹۰ درصدی در دوران کرونا برای اعضای ما فعال بوده است و واکسیناسیون هم به خوبی در مجموعه انجام شده است."
عباسی آرند گفت: "ظرفیت هسته ایرانسل در یک سال اخیر افزایش پیدا کرده و به نسل ۵ اینترنت مجهز شده ایم و هر جا لازم باشد سایت نسل ۵ را میتوانیم افتتاح کنیم. اتصال بیش از ۱۰۰۰ سایت جدید به شبکه نوری هم از دیگر دستاوردهای ما بوده است. بیش از ۹۰ درصد سایت های ایرانسل برای ارائه نسل ۳ و ۴به روز شده اند. ۴۰۰ هزار گوشی هوشمند با نسل ۵ اینترنت در کشور فعال است. لایسنس گوشی های کره ای در ایران فعال نیست به ویژه بخاطر تحریم های ایران و این گوشیها نمیتوانند به شبکه 5G متصل شوند. گوشیهای چینی مانند شیائومی و هواوی در بازار ایران مشکلی با ارتباط 5G ندارند.
۷ سایت تجاری در تهران و مشهد و کیش مجهز به نسل ۵ شده اند. شبکه فیبر نوری ایرانسل تا مهر ۱۴۰۰ به طول ۱۷۰۰ کیلومتر در مراکز استان های پرترافیک داریم و ۶۵۰ کیلومتر هم طرح توسعه داریم."
عباسی افزود: دیتا سنتر ایرانسل سال گذشته در جنوب غرب تهران افتتاح شد و در آینده ای نزدیک برنامه هایی برای مشهد و اصفهان و کرج به ظرفیت ۲۴۰ رک داریم. زیر ساخت ابری ما قابلیت های متفاوتی مثل ذخیره سازی و شبکه سازی دارد و می تواند به سازمان ها و نهاد ها خدماتی را ارائه کند.
در بحث تحول دیجیتال که شعار دولت است ما برنامه هایی انجام دادیم. این فعالیت ها باید منجر به اقتصاد دیجیتال شود. لایه اول آن هسته اقتصاد دیجیتال است و لایه بعد آن حوزه محدود آن و در ادامه کسب و کارها و استارتاپ هاست. بخشی از برنامه های تحول دیجیتال در مرحله بلوغ است مثل پلتفرم ها و شبکههای اجتماعی. هوش مصنوعی و فرایند های دیجیتال کردن صنعت مراحلی است که باید تکنولوژیهای جدیدی را برای پیشبرد آن ها به کار گرفت.
وی گفت: تحول دیجیتال در اپراتور ایرانسل مورد توجه ماست. در ایرانسل کاغذی به شکل عمومی استفاده نمی شود و دیجیتال آفیس را به مفهوم واقعی میخواهیم شکل دهیم و به سایر کسب و کارها نیز این الگو را ارائه کنیم.
مسئول بخش دیجیتال اپراتور ایرانسل در ادامه بحث عنوان کرد: با استفاده از مدل مفهومی تحول دیجیتال ما توانسته ایم خدماتی را به مشتریان و همکاران مان ارائه کنیم و تحول دیجیتال در شرکت ایجاد شده است.
یوسف پور تصریح کرد: تمام ظرفیت ها را در زمینه ارائه خدمات ابری به مشترکان و بخش های مختلف بازار به کار میبریم. پلتفرم همکاری با شرکای تجاری یکی از خدمات ماست که مبنای آن سرویس دیجیتالی و خدمات ابری است. زیرساخت امنیتی و ابری خوبی داریم و این راه خوبی برای همکاری با شرکت ها و سازمان ها را باز کرده است.
وی افزود: استقبال خوبی از واکه شده و می توان از آن در شهرها و روستا ها و مناطق آزاد استفاده کرد. سرویس ارتباط بی سیم واکه تحول خوبی در زمینه ارتباطات دیجیتالی و آنلاین ایجاد کرده و مشتریان زیادی بعد از ایجاد واکه برای استفاده از آن با ما مکاتبه داشته اند.
در ادامه راهبرد ما به عنوان مجموعه پیشرو در کنار صنعت و سازمان های بزرگ قرار می گیریم مثل فولاد مبارکه سپاهان که طرح تحول دیجیتال این نهاد را به کمک آن ها شروع کرده ایم. اولین سایت نسل ۵ صنعتی در مجتمع فولاد مبارکه سپاهان افتتاح شد که این عزم جدی برای پیاده سازی مدل دیجیتالی شدن خدمات را نشان می دهد.
یوسف پور گفت: سازماندهی مناسب و نیروی انسانی و استفاده از فناوری بهینه برای ایجاد دولت هوشمند و دیجیتال مورد نیاز است که ایرانسل نیز آن را با جدیت تمام دنبال می کند. در سال گذشته سرویس بازارهای دیجیتال ایرانسل ویژه تبادل API ایجاد شد تا با این پلتفرم سرعت حرکت به سمت دیجیتالی بیشتر شود. زیست بوم دیجیتالی در ایرانسل ایجاد کرده ایم که مبنای کار ماست.
صمدی معاون دیجیتال ایرانسل بیان کرد: هسته اصلی سرویس های اتصال باعث ایجاد اپراتور شده است. پلتفرم تبلیغاتی ایرانسل سال قبل ارائه شده و ما معتقدیم یک سری ظرفیت ها داریم که در اختیار تبلیغ کنندگان قرار دهیم. لنز، چارخونه و ... بخش های ایرانسل برای اجرای این کار است و ۴۰۰۰ هزار کاربر از آن بهره می برند و ۲۸ میلیون بار این سرویس استفاده شده است و بیش از ۵۰۰ هزار بار نصب شده است.
او ادامه داد: 50 درصد کاهش هزینه های تبلیغات را نسبت به رقبا در اختیار شرکت ها و فعالین این حوزه گذاشته ایم. بسته های اینترنت جایزه و نرخ تبدیل ۵ برابری از فعالیت ها و خدمات ما در این بخش است.
ایرانسل من ۴۶ میلیون نصب داشته و قصد داریم آن را تبدیل به سوپر اپلیکیشن کنیم و جز ۳ نرم افزار محبوب ایرانی است. بیش از ۱۵ میلیون کاربر آن را نصب کرده و از خدماتش استفاده می کنند.
یکی از اهداف این اپراتور حمایت از کسب و کارهای نوپا و استارتاپ هاست که ایرانسل من نیز در همین راستاست. این اپلیکیشن ۳۰ سرویس متنوع را ارائه می دهد و بیش از ۶ میلیون بازدید ماهانه گواه این امر است که می تواند یک سوپر اپلیکیشن برای ایرانی ها باشد. دانا پلاس نیز پلتفرم آموزش آنلاین بود که قرار است امکان ایجاد دوره آنلاین توسط کاربران را در آن فعال کنیم. تنها پلتفرم یکپارچه در کشور است که آموزش آنلاین و آفلاین را ارائه می دهد و ۱۲۰ هزار دوره برگزار و ۹۰۰ هزار مشترک از آن استفاده و ۱۸۰ هزار ساعت دوره آموزشی در آن اجرا شده است.
عباسی افزود: سرویس احراز هویت دیجیتال امروز در حضور اصحاب رسانه رونمایی خواهد شد. مسئولان شرکت ایرانسل در حال ارائه خدمات، سرویس ها و پلتفرم های جدید این اپراتور مثل پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری هستند. از اهداف اصلی ما برای ارائه این سامانه به عنوان پیشرو در زمینه تحول دیجیتال، توانمندسازی شرکت هاست تا روال عرضه محصولات آن ها را راحت تر کند. بعد از درخواست و ثبت نام در سامانه، همکاران ایرانسل بررسی لحظه به لحظه فعالیت ها را دنبال می کنند. فرآیندهای مالی و صورت حساب ها در این پلتفرم قابل مشاهده است و میتوان درخواست جلسه را در آن ثبت کرد.
در ادامه این نشست مقدم مدیر مرکز ارتباطات با مشتریان گفت: در خدمات پس از فروش در ۵ سال اخیر تحولاتی را ایجاد کرده ایم مثل پلتفرم آواتار. سامانه ای بومی و جایگزین نیروی انسانی است و همان هوش مصنوعی است که البته می توان از آن در کنار کارمندان هم استفاده کرد.
این پلتفرم گردش های کاری را به زبان طبیعی انسان مدیریت می کند. فازهای مختلفی برای آن درنظر گرفته ایم. حتی می تواند در آینده با مشتری صحبت کند.
مقدم تصریح کرد: شرکت های ارائه خدمات در فضای مجازی باید از این فضا بهینه و به نحو احسنت استفاده کنند. پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی از خدمات جدید ماست که توانایی رقابت با بهترین سامانه های این زمینه را دارد. تحلیل رقابتی در فضای مجازی هم دومین پلتفرم شرکت ایرانسل بوده که در ۳ سال گذشته بر روی آن ها تحقیق و بررسی انجام داده ایم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
اگر اینطوری بود گوشیای آیفون و سامسونگ 4G و 4.5G هم نباید میگرفتند
ضمن اینکه به این نکته هم اشاره کنم تمام برندهای خارجی ایران رو تحریم کردند و هیچگونه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش رسمی در ایران ندارن چه اپل چه سامسونگ چه شیائومی چه حتی هوآوی!
هیچ گوشی خارجی با گارانتی رسمی خودشون در ایران وجود نداره! و باید به اسم گارانتیهای مختلف شرکتی به اصطلاح که هیچ ربطی به کمپانی اصلی ندارن خریداری کنیم
یعنی اگر قرار باشه به دلیل تحریم گوشیها اینترنت 5G دریافت نکنن این مربوط به تمام برندهای خارجی میشه
که بعید میدونم چنین چیزی باشه چون یه باند ارسالی هست و گوشی داره اون باند رو دریافت میکنه حالا این چه ربطی به لایسنس داره نمیدونم
این مطلب هم هیچ کجا ندیدم نمیدونم بر چه اساس این مطلب رو نوشتید یعنی شما تست کردید اینترنت 5G با گوشیای سامسونگ و آیفون؟