محمد رضا احمدی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارجاع لایحه رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: امروز بعد از ارجاع لایحه رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش مجلس و با توجه به دستور رییس مجلس مبنی بر رسیدگی فوری به اصلاحات این لایحه، اعضای کمیسیون بلافاصله نشستی فوق العاده و فوری برای بررسی آن تشکیل دادند.
احمدی اضافه کرد: اصلاحات مد نظر صحن که خیلی جزئی بود را در لایحه اعمال کردیم و مجددا این لایحه رتبه بندی برای طرح در صحن بارگذاری شد.
این نماینده مجلس یازدهم درباره اصلاحات انجام شده توضیح داد: اشکالات فقط درباره عناوین تقسیم بندی معلمان بود و بر اساس تصمیم صحن علنی مجلس مقرر شد عنوانین مورد استفاده در لایحه یعنی معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استادمعلم تغییر کند.
وی ادامه داد: بر اساس نظر اعضای کمیسیون در این جلسه اضطراری این عناوین به آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تغییر دادیم.
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره زمان بررسی شدن این لایحه در صحن نیز توضیح داد: مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد و به این دلیل این لایحه بعد از این تعطیلات به صحن خواهد رفت.
انتهای پیام/
پله بعد که دانشیار معلم و استاد تمام معلم است دست نیافتنی است
نود و پنج درصد معلمان برای همیشه فوق لیسانس و لیسانس. در پله اول و دوم باقی خواهند ماند
فقط پنج درصد موفق خواهند شد استادیار شوند
هیچ معلمی هم امکان دانشیار شدن و استاد تمام شدن ندارد