دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصلاح لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد.

محمد رضا احمدی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ارجاع لایحه رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: امروز بعد از ارجاع لایحه رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش مجلس و با توجه به دستور رییس مجلس مبنی بر رسیدگی فوری به اصلاحات این لایحه، اعضای کمیسیون بلافاصله نشستی فوق العاده و فوری برای بررسی آن تشکیل دادند.

احمدی اضافه کرد: اصلاحات مد نظر صحن که خیلی جزئی بود را در لایحه اعمال کردیم و مجددا این لایحه رتبه بندی برای طرح در صحن بارگذاری شد.

این نماینده مجلس یازدهم درباره اصلاحات انجام شده توضیح داد: اشکالات فقط درباره عناوین تقسیم بندی معلمان بود و بر اساس تصمیم صحن علنی مجلس مقرر شد عنوانین مورد استفاده در لایحه یعنی معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استادمعلم تغییر کند.

وی ادامه داد: بر اساس نظر اعضای کمیسیون در این جلسه اضطراری این عناوین به آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تغییر دادیم.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره زمان بررسی شدن این لایحه در صحن نیز توضیح داد: مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد و به این دلیل این لایحه بعد از این تعطیلات به صحن خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
هیچ معلمی با این شرایط اقتصادی هرگز نمی‌تواند پیشرفت کند و به پله سه برسد که مدرک دکترا داشته باشد و استاد یار شود

پله بعد که دانشیار معلم و استاد تمام معلم است دست نیافتنی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
چه ماده سه آیی شد
نود و پنج درصد معلمان برای همیشه فوق لیسانس و لیسانس. در پله اول و دوم باقی خواهند ماند
فقط پنج درصد موفق خواهند شد استادیار شوند

هیچ معلمی هم امکان دانشیار شدن و استاد تمام شدن ندارد
آخرین اخبار