مدیر کل فرودگاه بین المللی دستغیب شیراز گفت: به مناسبت روز جهانی مراقبت پرواز از پیشکسوتان و فعالان این عرصه تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه بین المللی آیت الله دستغیب شیراز در حاشیه مراسم تجلیل از کنترلر‌های مراقب پرواز گفت: به بهانه روز جهانی مراقبت پرواز از پیشکسوتان مراقبت پرواز، همکاران شرکت‌های هواپیمایی و همکاران کنترلر مراقبت پرواز دعوت کردیم تا طی مراسمی از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم.

او افزود: کنترلر‌ها و کارکنان بخش مراقبت پرواز کسانی هستند که شبانه روزی تلاش می‌کنند و دغدغه ایمنی و سلامت پرواز شهروندان را دارند و با ارائه دستورالعمل‌ها و تیزهوشی خود باعث جلوگیری از برخورد هواپیما‌ها باهم در فضا و فرودگاه‌ها شده و در یک کلام نقشی بی بدیل در ایمنی پرواز‌ها دارند.

کریم آقایی با اشاره به اینکه آن‌ها کارکنانی با هوش بالا هستند که باید توانایی این را داشته باشند که درآنِ واحد با ۲۰ هواپیما صحبت کنند، اظهار داشت: هدف اصلی آن‌ها جلوگیری از برخورد میان هواپیما‌ها و یا هواپیما‌ها با موانع در سطح فرودگاه‌ها و برقراری نظم و ایمنی است و به همین بهانه امروز از این عزیزان به ویژه پیشکسوتان و مسئولین وسرکشیک‌های تیم عملیاتی که نقش ویژه‌ای درعملیات‌ها دارند دعوت کردیم که در این مراسم حاضر شوند.


بیشتر بخوانید:


او گفت: فرودگاه شیراز سومین فرودگاه کشور از نظر آمار ترافیکی و پروازی و در واقع یک فرودگاه مشترک بین پرواز‌های نظامی، نیروی هوایی ارتش، نیروی هوایی سپاه، هواپیما‌های مسافربری و پرواز‌های آموزشی است و در آن حدود ۶۰ کنترلر مراقبت پرواز مشغول به کارهستند که در شیفت‌های عملیاتی منظم انجام وظیفه می‌کنند.

فخرالدین کشاورز معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس نیز گفت: با توجه به خطیر و حساس بودن حرفه‌ی کنترلر پرواز ماهانه ۳ هزار پرواز داخلی و خارجی با کمک این کنترلر‌ها در فرودگاه شیراز انجام می‌شود.

او از راه اندازی و نصب تجهیزات سوئیچینگ یا مدیریت فرکانس، ادامه داد: سیستم‌های سوئیچینگ، سیستم مدیریت فرکانس رادیویی است و یکی از ارکان اساسی کار ما ایجاد ارتباط با خلبان است و نیازمند فراکانس های رادیویی هستیم که این فراکانس‌ها باید مدیریت شوند تا ارتباط‌ها بین فرستنده و گیرنده انجام شود.

کشاورز بیان کرد: یکی از مباحث مدیریت بحران «زمان» است و در بحران‌هایی که در قالب رخداد‌های طبیعی رخ میدهد نوع ارائه خدمات متفاوت است و زمان در این مهم برای ما در اولویت است.

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس حرفه صنعت هوانوردی را حرفه پویا و زنده عنوان کرد و گفت: یک کنترلر پرواز ترافیک هوایی حق اشتباه ندارد و نتیجه اشتباه یک کنترلر در فضا پیامد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و وجه بین المللی دارد.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار