به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از Yahoo؛ واتساپ در حال راه اندازی یک ویژگی جدید به نام "مجموعهها" است تا خرید کالاها با استفاده از دستهها را برای کاربران آسان کند. این پلتفرم متعلق به فیسبوک از امروز مجموعههای کاتالوگ را برای مشاغل کوچک در سراسر جهان ارائه میدهد.
ویژگی جدید به مشاغل این امکان را میدهد تا اقلام موجود در کاتالوگهای خود را دسته بندی کنند، بنابراین مشتریان مجبور نخواهند شد در لیستهای طولانی اقلام مورد نظر خود را پیدا کنند و در عوض میتوانند مستقیماً به آنچه که میخواهند خرید کنند مراجعه کنند.
به عنوان مثال، رستورانها میتوانند مجموعههایی با پیش غذا، غذا و دسر ایجاد کنند، در حالی که یک فروشگاه پوشاک میتواند مجموعهای از لباسهای مردانه، لباس زنانه، پیراهن، شلوار و موارد دیگر را ایجاد کند. هنگامی که خریداران مجموعهها را مرور میکنند، میتوانند اقلام را به سبد خرید خود اضافه کرده و سفارش خود را ارسال کنند.
واتساپ برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ ویژگی " Catalogs " خود را راه اندازی کرد تا به مشاغل اجازه دهد عکس و قیمت محصولات و خدمات خود را برای مشتریان به نمایش بگذارند. کاتالوگها به طور موثر به عنوان یک ویترین فروشگاه در واتساپ تلفن همراه عمل میکنند و میتوانند بدون نیاز به صفحه وب به کار گرفته شوند. سپس این شرکت سال گذشته ویژگی "Carts" خود را راه اندازی کرد تا خرید چندین کالا از یک فروشگاه را برای مصرف کنندگان راحتتر کند و تجار بتوانند درخواستهای سفارش را بهتر پیگیری کرده و درخواستها را مدیریت کنند.
اخیراً، فیسبوک "فروشگاه" را در واتساپ اضافه کرده است تا به مشتریان این امکان را بدهد که قبل از خرید چیزی با مشاغل چت کنند. از آنجا که فیسبوک تجارت الکترونیکی را در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام گسترش داده است، منطقی است که این کار را برای واتساپ نیز انجام دهد.
دسترسی به کاتالوگ از طریق پیوند یا دکمه خرید در سربرگ انجمن مربوطه امکان پذیر خواهد بود. البته گفتنی است این قابلیت هنوز در همه کشورها قابل دسترسی نیست.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/