مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین نام‌گذاری پسران در سیستان و بلوچستان به نام مبارک «محمد» است به نحوی که از ابتدای سال تاکنون ۵۵۰۰ نوزاد استان با نام مبارک پیامبر (ص) نامگذاری شده‌اند.

رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: علاقه‌مندی مردم سیستان و بلوچستان به رسول مکرم اسلام (ص) باعث شده تا انتخاب نام محمد همیشه در این استان، بالاترین فراوانی را داشته باشد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد پنج هزار و ۵۶۵ پسر در سیستان و بلوچستان با نام پیامبر مکرم اسلام (ص) و مشتقات آن نام‌گذاری شده‌اند، همچنین در انتخاب نام دختران نیز فاطمه با بیشترین انتخاب در رتبه نخست نام‌گذاری در استان قرار دارد.

وی افزود: نام‌های محمد، محمد عمر، عثمان، امیرعلی و عبدالله برای آقایان و فاطمه، حلما، عایشه، مریم و سدنا برای خانم‌ها رتبه‌های اول تا پنجم بیشترین انتخاب نام در ۶ ماه سال ۱۴۰۰ در استان را داشته‌اند. نام‌ها همواره مفاهیم ساده و روانی برای برقراری ارتباط و مشخص شدن هویت شخص هستند و بر شخصیت آدم تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: تاثیر مثبت نام‌های خاندان عصمت و طهارت همراه و یادآور، ولی نعمت و صاحبان اصلی این نام‌های شریف و سبب برقراری ارتباط و تحکیم پیوند بین فرزندان و اهل بیت (ع) خواهد شد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: ثبت احوال ، هفته وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.