مدیر عامل تعاونی زنبورداران تایباد گفت: با توجه به ظرفیت بالای تایباد در تولید عسل، نیاز است تا صنایع بسته بندی این محصول در تایباد راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد غفارزاده مدیر عامل تعاونی زنبورداران تایباد گفت: تایباد یکی از پرشهدترین مناطق کشور است که ظرفیت بالایی در تولید عسل دارد؛ به همین منظور نیاز است تا صنایع بسته بندی عسل در این شهرستان ایجاد شوند.

او افزود: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی عسل در تایباد، باعث شده تا زنبورداران نتوانند محصولات خود را به صورت حرفه‌ای به فروش برسانند و صادرات داشته باشند.

مدیر عامل تعاونی زنبورداران تایباد ادامه داد: ایجاد کارگاه‌های بسته بندی مکانیزه، ارزش افزوده بالایی برای تولیدکننده عسل دارد و همچنین اشتغال ایجاد می‌کند.

غفارزاده با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد صنایع بسته بندی عسل بیان کرد: راه‌اندازی این صنایع مستلزم تسهیلات است و سازمان‌های مربوطه در این خصوص هیچگونه حمایتی نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه تعداد دو هزار و ۲۰۵ کندوی زنبور عسل در تایباد وجود دارد؛ تصریح کرد: امسال در سطح تایباد، دو تن و ۲۰۵ کیلوگرم عسل تولید شده که نسبت به پارسال ۸۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر عامل تعاونی زنبورداران تایباد تاکید کرد: از موانع صادرات عسل می‌توان به تحریم‌ها و وضعیت مشتری خارجی اشاره کرد که جدای از شرایط تحریمی، زنبوردار باید محصولش را به مشتری خارجی معرفی کند و این خود نیازمند بسته بندی و تجاری سازی است.

غفارزاده اظهار کرد: مقرون به صرفه نبودن بیمه، قیمت بالای سهمیه شکر برای تغذیه زنبور و خمیر شیرین از دیگر مشکلات حوزه زنبورداری هستند.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار