مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: آمار متوفیان سوانح رانندگی این استان در۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر ارتین کمالی ، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: آمار متوفیان سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری و درون شهری این استان در۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۹ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: نیمه نخست سال گذشته ۱۹۱ نفر در استان همدان بر اثر تصادفات جان باختند که این آمار در مقایسه با امسال با وجود شیوع کرونا و محدودیت‌های تردد به ۲۱۰ نفر رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه مصدومان حوادث رانندگی در استان نیز افزایش داشته است، اضافه کرد: نیمه نخست سال گذشته سه هزار و ۳۳۶ نفر بر اثر تصادفات مجروح و مصدوم شدند که این تعداد در مدت مشابه امسال با ۲.۳ درصد افزایش به سه هزار و ۴۱۶ نفر رسید.

دکتر ارتین کمالی افزود: افزایش حجم سفر‌ها و تردد‌ها در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل با وجود شیوع کرونا در کشور از جمله علل افزایش آمار تلفات و صدمات جرحی حوادث رانندگی است.

او ادامه داد: استقرار استان همدان در کریدور ارتباطی غرب کشور موجب افزایش تردد‌ها در راه‌های استان شده که نقش موثری در افزایش تصادفات و آمار مرگ و میر و تصادفات جرحی آن دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: رعایت قوانین و مقررات، توجه به علائم رانندگی و اخطار‌های پلیس و نهادینه شدن فرهنگ رانندگی در میان آحاد جامعه نقش موثری در کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان تصادفات جاده‌ای دارد که باید با نقش آفرینی دستگاه‌های متولی و فرهنگی به مرحله اجرا برسد.

دکتر ارتین کمالی یادآوری کرد: اوایل هفته جاری در شهر همدان بر اثر بی احتیاطی پدری موقع رانندگی و حرکت با دنده عقب، دختر ۲ ساله اش را زیر گرفت و موجب مرگ وی شد.

منبع ایرنا 

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار