رئیس جمهور روسیه از عدم تمایلش به شرکت حضوری در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد، به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین، رئیس جمهور روسیه، به اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد که در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) در گلاسکو اسکاتلند برگزار می‌شود، سفر نمی‌کند.

پوتین در سخنرانی هفته گذشته در کنفرانس انرژی ابراز کرد که به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا تمایلی به حضور فیزیکی در اجلاس آب و هوایی ندارد و به صورت مجازی در این نشست شرکت خواهد کرد.

پوتین در اوایل ماه جاری گفت که روسیه برای گفتگو برای یافتن راه‌هایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی آماده است و تلاش می‌کند حداکثر تا سال ۲۰۶۰ به کربن خنثی برسد.

گفتنی است عدم شرکت حضوری پوتین در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در حالی صورت گرفته که روسیه این روز‌ها شاهد افزایش چشمگیر شمار قربانیان کرونایی بوده است؛ مسأله‌ای که رئیس جمهور این کشور را وادار به تعطیلی یک هفته‌ای ادارات این کشور کرده است.

در پی گذشتن میزان مرگ و میر‌های کرونایی از مرز هزار نفر در روز در روسیه، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه گفت که از طرح تعطیلی سراسری از ۳۰ اکتبر تا هفتم نوامبر به منظور مهار افزایش شمار موارد ابتلا و مرگ کرونایی حمایت می‌کند.

پوتین در نشستی با اعضای دولت که از تلویزیون پخش شد، گفت این مدت تعطیلی می‌تواند زودتر شروع شده و یا برای برخی مناطق تمدید شود.

پیش از این نیز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نیز از عدم حضور در این اجلاس خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار