مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی در اردبیل پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود رجبی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل در آئین افتتاح نمایشگاه تخصصی کشاورزی، دام و طیور در نمایشگاه بین المللی اردبیل گفت: در شش ماهه نخست امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شده‌ است.

او افزود: این مقدار تسهیلات در قالب ۱۰ هزار و ۵۰۰ فقره به فعالان حوزه کشاورزی استان پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

رجبی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم در افزایش بهره وری و رونق تولید استفاده هر چه بیشتر از منابع، عوامل تولید و همچنین توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است، گفت: در این مدت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شده‌ است.

او با اشاره به اینکه سقف تسهیلات بخش مکانیزاسیون برای استان اردبیل در ۶ ماه اول امسال حدود هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: همکاری  کشاورزان استان با بانک کشاورزی باعث شده است، تسهیلات بخش مکانیزاسیون در این استان ۱۰ درصد بیشتر از مقدار مصوب و ابلاغی از سوی مرکز جذب و کشاورزان پرداخت شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه این تسهیلات بابت نوسازی و خرید تراکتور، کمباین و سایر ماشین آلات و ادوات کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شده است، اظهار کرد: نوسازی ماشین آلات کشاورزی در فرایند کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید و بهره وری و همچنین در گذر از کشاورزی سنتی به مدرن بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید همین روند ادامه داشته باشد.   

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.