میزان موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور‌های اوکراین و روسیه بار دیگر رکورد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت بهداشت اوکراین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که این کشور بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن را ثبت کرده است.

داده‌های این وزارتخانه نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ هزار و ۴۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است که از بالاترین رقم قبلی که ۲۰ هزار و ۳۴۱ مورد بود نیز فراتر رفته است. امروز همچنین ۵۴۶ مورد مرگ و میر جدید ثبت شد که بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی در این کشور بوده است.

طی هفته‌های گذشته، تعداد موارد جدید ابتلا روزانه به ویروس کرونا در اوکراین افزایش یافته است و دولت محدودیت‌های قرنطینه را تشدید کرده است. دولت همچنین وضعیت اضطراری را تمدید کرد و از مقامات خواست تا پایان سال برای مهار کرونا محدودیت سفت و سخت وضع کنند. تعداد مرگ و میر و ابتلای به کرونا در اوکراین در حالی است که این کشور از جمعیت ۴۱ میلونی برخوردار است.

از سوی دیگر، روسیه نیز امروز رکورد بالایی از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر را گزارش کرد. مقامات رسمی این کشور از ابتلای ۳۶۳۳۹ مورد جدید به ویروس کرونا و ۱۰۳۶ فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

یکی از دانشمندان این کشور هشدار داد که روسیه یک زیرگونه جدید از سویه دلتای کرونا شناسایی کرده است که خطر تشدید عفونت‌ها و مرگ و میر در کشور را افزایش می‌دهد.

گفتنی است روز گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند با افزایش آمار فوتی‌های کرونا در روسیه، پوتین ادارات این کشور را به مدت یک هفته تعطیل کرد و خواستار محدودیت‌های شدید قرنطینه‌ای شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار