معاون امور اجتماعی بهزیستی زنجان گفت:به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برگزاری دوره های آموزشی برای کودکان کار درنظرگرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسینی معاون امور اجتماعی بهزیستی زنجان گفت: برای توانمندسازی کودکان کار و باهدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برای کودکان کار و خانواده هایی که به فعالیت های این چنینی علاقمند هستند در نظر گرفته شده تا همزمان با تحصیل به اشتغالزایی خانواده ها نیز کمک کنند.

او افزود: بهزیستی  به کودکان شناسایی شده ای که در مرکز روزانه حمایتی آموزشی کودک و خانواده تشکیل پرونده داده اند، خدمات مورد نیاز را ارائه می دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی زنجان ادامه داد: دستگاه های همکار بهزیستی نیز طبق وظایف تعیین شده در آئین نامه ساماندهی کودکان خیابانی، این نهاد را در ارائه خدمات به این کودکان و خانواده آن ها یاری کرده و زمینه را برای برداشتن گام های بلندی در خصوص فقرزدایی اقتصادی و فرهنگی در این خانواده ها فراهم می کنند.

حسینی گفت: بهزیستی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان با ارائه خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری، پزشکی و حقوقی برای ارتقاء کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی این کودکان گام برمی دارد.

او افزود: گشت شبانه روزی تیم شناسایی کودکان کار و خیابانی در شهر و هماهنگی با اتحادیه صنایع دستی برای شناسایی کودکانی که در حوزه صنایع دستی مشغول فعالیت هستند، از جمله فعالیت های انجام شده در زمینه کودکان کار است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی زنجان بااشاره به اینکه هویت تمام کودکان کار محرز شده است، گفت: همه این کودکان صاحب خانواده هستند و بعد از پایان کار روزانه نزد خانواده های خود بر می گردند.

حسینی ادامه داد: بهزیستی در تلاش است تا این کودکان از گزند آسیب های اجتماعی در امان باشند.

او در ادامه بااشاره به اینکه جمع آوری و ساماندهی کودکان کار برعهده سازمان های مختلفی از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی و مراجع قضایی است، افزود: برای رفع مشکلاتی که گریبانگیر کودکان کار است باید تمامی دستگاه های متولی امربا یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانیم فردایی بهتر برای این کودکان رقم بزنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی زنجان گفت: در سال های گذشته و با تمرکز بر موفقیت و استقلال کودکان و فراگیری مهارت‌های جدید از طریق آموزش های فنی و حرفه ای کودکان کار موفقیت های بسیاری کسب کرده اند که از  جمله  آن ها می توان به کودک کار زنجانی که در زمینه قلم زنی روی مس رتبه دوم کشوری را دارد اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.