اوجاقی: تنور ووشو با برگزاری مسابقات مبارزه با جنگجویان داغ شد/ حضور قدرتمندانه در بازی‌های آسیایی هدفمان است

نایب رئیس فدراسیون ووشو درباره برگزاری مرحله دوم مسابقات مبارزه جنگجویان ووشو توضیحاتی را بیان کرد.

حسین اوجاقی نایب رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری مسابقات مبارزه جنگجویان ووشو اظهار کرد: دوره اول مسابقات بین قهرمانان ووشو  انجام شد و دوره دوم هم تیم‌های  منتخب استان‌ها شرکت کردند و ۲ نفر اول  برتر  این مسابقات  و ۲ نفر برتر مسابقات تاپ ویژن به رقابت‌های سوپرکاپ راه می‌یابند و قهرمان قهرمانان در این رقابت‌ها مشخص می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات جهانی و آسیایی ما به علت شیوع ویروس کرونا  در ۲ سال گذشته لغو شده بود، سعی کردیم  مسابقات مبارزه جنگجویان را طراحی کنیم تا جوانان و ووشوکاران انگیزه بیشتری داشته باشند و تنور ووشو و مسابقات ساندا گرم باشد و بتوانیم حرکت رو به جلو بیشتری داشته باشیم.  

اوجاقی درباره سطح مسابقات مبارزه جنگجویان ووشو گفت: واقعا سطح مسابقات در هر ۲ مرحله بالا بود و ورزشکاران با تمام قدرت در هر ۲ مسابقه شرکت کرده بودند و این نویدبخش این است که ما  در آینده خبر‌های بهتری از ووشو خواهیم شنید.  

قهرمانان ووشو در مسابقات مبارزه با جنگجویان شرکت کردند

نایب رئیس فدراسیون ووشو گفت: مرحله اول مسابقات مبارزه جنگجویان ووشو مختص  قهرمانان بود، اما یکسری از ورزشکاران از جمله سیفی و چند نفر دیگر  نتوانستند در آن رقابت‌ها شرکت کنند به همین علت آن‌ها در مرحله دوم مسابقات منتخبین استان‌ها حضور یافتند تا بتوانند در مرحله نهایی شرکت کنند. اکثر قهرمانان ووشو با توجه به شرایط وزنی خود در این رقابت‌ها شرکت کردند.  

او درباره اینکه مسابقات مبارزه جنگجویان ووشو الگو برداری از  مسابقات MMI است، گفت: نه این مسابقات مطابق با رقابت‌های MMI نیست. مسابقات مبارزه جنگجویان ووشو  از لحاظ امتیاز دهی  و مسائل فنی اش طبق  قوانین رقابت‌های  جام جهانی ساندا برگزار کردیم.

مسابقات قهرمانی کشور راه ورود به تیم ملی ووشو است 

سرمربی تیم ملی ساندا درباره اینکه ورزشکاری در مسابقات مبارزه با جنگجویان به تیم ملی ووشو دعوت می‌شود، بیان کرد: ورزشکاران خیلی خوبی در این رقابت‌ها شرکت کردند و چهره‌های جدیدی از استان‌ها در این مسابقات دیدیم، اما مسابقات قهرمانی کشور راه ورود به تیم ملی ووشو  است. همچنین این مسابقات در آذرماه در قشم برگزار می‌شود.  

اوجاقی درباره جایزه مسابقات مبارزه جنگجویان ووشو اظهار کرد: جایزه این مسابقات را  برای نفر اول  و  هیئت استان‌ها تعیین کردیم. نفر اول دوره اول  مسابقات  مبلغ  ۶ میلیون تومان جایزه دریافت کرد و  قهرمان دوره دوم مسابقات مبلغ ۳ میلیون و هیئت استان هم ۳ میلیون تومان  جایزه گرفتند. البته نفر اول مسابقات سوپرکاپ مبلغ ۳۰ میلیون تومان جایزه می‌گیرد.  

او درباره برنامه‌های فدراسیون ووشو برای ورزشکاران گفت: مسابقات قهرمانی کشور جهت حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را در آذرماه در قشم برگزار می‌کنیم که نفرات منتخب به اردو‌های  تیم ملی ووشو دعوت می‌شوند. ما ۳ مرحله اردوی تیم ملی ساندا و تالو را در سال ۱۴۰۰ طراحی کردیم که در زمستان برگزار می‌شوند. علاوه براین، ۱۱ مرحله اردوی آماده سازی قبل از بازی‌های آسیایی در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌کنیم که در مجموع ۱۴ مرحله اردو خواهیم داشت.   همچنین نفرات منتخب ۵ وزن ساندای آقایان و ۲ وزن ساندای بانوان و ۲، ۳ ورزشکار برتر تالو در بخش آقایان و بانوان که شانس مدال دارند را به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنیم.  

اوجاقی گفت: حضور قدرتمندانه در بازی‌های آسیایی هدفمان  است چرا که این مسابقات  اعتبار زیادی برای ما دارد و سعی می‌کنیم  رنکینگ کشورمان را در این مسابقات بالا ببریم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار