عضو کمیسیون اجتماعی پارلمان، مصوبه مجلس مبنی بر لزوم شرکت افراد دارای سابقه قضاوت در آزمون وکالت را تحقیرآمیز دانست.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه نمایندگان در جریان بررسی طرح صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار و لزوم شرکت افراد دارای سابقه قضاوت و وکالت مجلس در آزمون وکالت، گفت: این اقدام مجلس تضعیف یا تحقیر همکاران قضائی بود و شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد به سادگی مصوبه مذکور تبدیل به قانون شود. فکر می‌کنم این مصوبه نیاز به کارشناسی بیشتری دارد تا صدور پروانه‌ها با همراهی تمام نخبگان و جوانان عملیاتی شود.

وی با تأکید بر حفظ کیفیت آزمون‌های وکالت، دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس، از یک سو افراد بیشتری وکیل می‌شوند اما از سوی دیگر، کسانی که چندین سال در حوزه قضائی حکم صادر کردند، قضاوت و وکالتشان را می‌گیریم و می‌گوییم باید از نو آزمون بدهند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه طرح صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار علاوه بر جنبه هایی از انحصار زدایی و رانت زدایی، اشتغال‌زایی را در حوزه‌هایی چون وکالت، دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران دنبال می‌کرد، توضیح داد: موضوع پروانه وکالت و دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران با دیگر پروانه‌ها متفاوت است. در این باره باید شیوه دیگری را برای افزایش اشتغال جوانان مدنظر قرار داد و ضمن توجه به ماهیت علمی آزمون‌ها، کمیت با تکرار آزمون‌ها جبران شود. همچنین با تأکید بر حفظ کیفیت آزمون‌های وکالت، دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران، هم خواسته جوانان و هم خواسته‌ علمی جامعه، دادگستری‌ها و همکاران قضائی و وکلا تأمین خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
بازنشسته های دولتی و غیر دولتی حق هیچگونه فعالیت اقتصادی نباید داشته باشن ولو رئیس جمهور باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
با این حساب همه کسانی که بخاطر شهرت یا حساب دیگری وارد مجلس شده اند باید بالقوه وکیل محسوب شوند و پروانه وکالت بگیرند!!
آخرین اخبار