شهریور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور سالانه یک میلیون و ۵۰۰ نفر را سنجش مهارت می‌کند تا وارد بازار کار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در مراسم اختتامیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت که با حضور مقامات ملی و استانی برگزار شد، شهریور، معاون پژوهش و برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با  قدردانی از برگزاری این مسابقات در کرمان به عنوان زادگاه سردار سلیمانی و مهد مقاومت ایران گفت: توسعه مهارت، سرمایه گذاری برای آینده است.

او با اشاره به اینکه  این سازمان سالانه یک  میلیون و ۵۰۰  نفر را سنجش مهارت کرده تا وارد بازار کار شوند، از برنامه ریزی این سازمان برای توسعه مهارت آموزی در روستا‌ها و عشایر، توسعه و تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه مهارت آموزی و نیز ارتقای سطح سنجش مهارت خبر داد و افزود: حدود ۳۰ درصد متقاضیان مهارت، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. اختتامیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت

 شهریور با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت زمینه ساز حضور نخبگان مهارتی در بازار کار و تقویت کننده نگاه مسئولان کشور به این حوزه است، بیان داشت: با اعلام حضور ایران در ۳۳ رشته در مسابقات جهانی مهارت،  بهترین فرصت برای انتقال تکنولوژی‌های نوین به کشور فراهم می شود. 

او با انتقاد از بودجه اندک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: کل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه آن خرج حقوق می‌شود و درخواست‌های متعدد مربیان برای انتقال به سایر نهاد‌ها به دلیل حقوق و مزایای اندک، زنگ خطری است که مجلس و دولت باید برای آن فکری کنند.

شهباز حسن پور، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس نیز بر حمایت قوه مقننه از حوزه مهارت تاکید کرد و خواستار انتقال بخشی از امکانات مهارت آموزی در حوزه ماشین آلات سنگین و دیزل به استان کرمان شد.

حسین مهرابی، معاون اقتصادی استاندار کرمان هم در این مراسم مهم ترین چالش مهارت در کشور را ایجاد نکردن سازمان ملی مهارت و پاسکاری آن بین سازمان آموزش فنی حرفه ای، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی ـ کاربردی اعلام کرد و از مجلس خواست برای حل این چالش، چاره اندیشی کند.

اختتامیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت

حسین اسکندری پور، رئیس شرکت آرمان گهر و حامی مسابقات نیز با اشاره به اینکه هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و ۶ هزار کارمند ماهر در  این شرکت حضور دارند،  گفت: برخلاف دانشگاه‌ها که کارآفرین نیستند، آموزش فنی و حرفه‌ای نقش ارزشمندی در توسعه مهارت که کلید تولید و رشد کشور است، ایفا می کند. 

محمدرضا جهانگیری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴ رشته به میزبانی کرمان و سیرجان، از برگزاری مسابقات رشته کنترل صنعتی در  نیمه دوم آبان ماه در مرکز جوار کارگاهی مس سرچشمه خبر داد.

در انتهای این مراسم با اهدای مدال و لوح افتخار از برگزیدگان رشته‌های طراحی مهندسی مکانیک، تراش و فرز cnc و مکانیک ماشین آلات سنگین  قدردانی شد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار