کلانتر گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال، مشاوران کلانتری‌ها در کرمان، پاسخگوی بیش از ۷ هزار مراجعه کننده در حوزه‌های مختلف بوده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ مهدیه کارگر، رئیس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: یکی از ظرفیت‌های فعال حوزه خدمات اجتماعی پلیس استان کرمان، مرکز مشاوره آرامش واقع در خیابان کارگر شهر کرمان است که مدیریت دوایر مشاوره کلانتری‌ها و همچنین ارائه برخی خدمات مشاوره‌ای به مراجعین را انجام می‌دهد.

او افزود: در همین رابطه طی ۶ ماهه نخست امسال، مشاوران این مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌ها، پاسخگوی بیش از ۷ هزار مراجعه کننده در حوزه‌های خدمات مشاوره و راهنمایی بوده اند و طی این مدت با اقدامات و پیگیری‌های خوب خود،  بیش از ۴ هزار و ۱۱۱ مورد مصالحه در امور پرونده‌های مراجعین را رقم زدند.

کارگر تصریح کرد: طی این مدت، ۹۸۳ مورد ارائه خدمات مشاوره‌ای خود معرف، ۱۷ مورد ارجاع افراد به مراکز مشاوره، ۲۵ مورد ارجاع مراجعه کننده به مراکز حمایتی و حدود ۹۶۰ مورد ارجاع قضائی از سوی دوایرمشاوره و مددکاری کلانتری‌ها رقم خورد که باز هم تلاش می‌کنیم رقم صلح و سازش‌ها افزایش و رقم تشکیل پرونده و ارجاعات قضائی کاهش یابد.

او بیان کرد: تلاش مضاعف برای افزایش صلح و سازش‌ها و کاهش ارجاع پرونده‌های قضایی از جمله مهم ترین رویکرد‌های مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان است که براساس پرونده‌ها و مراجعات روزانه و تحلیل‌هایی که بر آن‌ها صورت می‌گیرد، لازم است یادآور شویم مشاوره؛ حلقه مفقوده بسیاری از مراودات فردی و اجتماعی است که باید بیشتر مورد توجه افراد، خانواده‌ها و همه اقشار اجتماعی قرار بگیرد.  

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار