افزایش پرداخت زکات نشانه تدین مردم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت پرداخت زکات در جامعه اسلامی گفت:افزایش پرداخت زکات، نشانه تدین و اعتقادات راسخ مردم این استان به موازین شرعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  در نشست شورای زکات آذربایجان شرقی با قدردانی از نهاد‌های متولی و مرتبط با امر زکات  گفت:افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی پرداخت زکات در سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیانگر تدین و آگاهی مردم است.

او پرداخت زکات را باعث تزکیه نفس و موجب ارتقاء درجات معنوی انسان‌ها دانست وافزود در سبک زندگی اسلامی برخی فرایض ناظر بین خدا و انسان است و در این بین زکات یکی از ارکان فروع دین و پرداخت آن، خدمت به خلق و رمز پیوند انسان با خداوند است.

اونماز و زکات را نشان دهنده پیوند انسان با خداوند و خلق الله خواند و ادامه داد: در قرآن کریم نیز زکات همراه با نماز مطرح می‌شود و شرط قبولی فریضه نماز، پرداخت زکات واجب توسط مومنان تعریف شده است که نکته بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ یک از فرایض واجب دین مقدس اسلام به اندازه زکات همراه با اقامه نماز مورد تاکید قرار نگرفته است، یادآور شد: در قرآن کریم ۲۷ مرتبه زکات همراه با اقامه نماز ذکر شده است.

آل هاشم با تاکید بر اینکه نمازگزاران واقعی از اموال خود به نیازمندان احسان و انفاق می‌کنند، ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی رفتار مسلمانان باید بیانگر یکپارچگی امت واحده باشد و در کنار اقامه نماز برای خداوند، زکات نیز برای نیازمندان و بندگان الهی در نظر گرفته شود.

او توجه به پرداخت زکات مستحبی و مال التجاره را مورد اشاره قرار داد و گفت: رسانه‌های گروهی با توجه به نقش روشنگری و آگاه سازی خود، برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.