رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمرگفت: اکثر بنا‌های فرهنگی و هنری کاشمر فرسوده و مستهلک است، چون عمر متوسط این ابنیه بیش از ۳۰ سال است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی توکلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: اکثر بنا‌های فرهنگی و هنری منطقه فرسوده و مستهلک است، چون عمر متوسط این ابنیه بیش از ۳۰ سال است.

او افزود: اگرچه تنها مجتمع فرهنگی و هنری فعال و رسمی در کاشمر مجتمع سرو کاشمر است که قدمتی حدود ۳۰ سال دارد، اما اکنون به خاطر فرسوده بودن قادر به ارائه خدمات مطلوب به هنرمندان نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در حوزه نگهداری از فضا‌های تاریخی و فرهنگی ادامه داد: برای رفع این موازی‌کاری‌ها نیازمند تعامل سازنده‌ای میان سازمان‌های فرهنگی هستیم.

توکلی مشکل اصلی حوزه فرهنگ و هنر را کمبود اعتبارات دانست و بیان کرد: همیشه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کمترین اعتبارات به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: تقویت و ارتقاء نقش شورای فرهنگی عمومی در شهرستان‌ها به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری مسائل فرهنگی و هنری می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات فرهنگی و هنری در کاشمر باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر کمبود زیرساخت‌های فرهنگی، اداری و نیروی انسانی به ویژه در شهرستان‌های تازه‌ تاسیس و بخش‌های تابعه از جمله در کوهسرخ را که یک سال از شهرستان شدن آن می‌گذرد، یکی دیگر از مشکلات دانست و تاکید کرد: متاسفانه هیچ زیرساختی در حوزه فرهنگی و هنری شهرستان‌های تازه‌ تاسیس و بخش‌های تابعه آن وجود ندارد.

توکلی اظهار کرد: اگر چه موضوع استقلال اداره و نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای کوهسرخ پیگیری کردیم، اما به خاطر محدودیت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکنون نتوانسته‌ایم استقلال این نمایندگی را حفظ کنیم.

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.