معاون فنی مرکز سلامت وزارت بهداشت گفت: از امروز همه سازمانها از حضور کارمندانی که حداقل یک دوز واکسن دریافت نکرده‌اند، در محل کار جلوگیری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مدیرت کرونا از اول آبان مصوب شده است تا همه کارمندان دولت برای حضور در محل کارشان حداق دوز اول واکسن شان را دریافت کرده باشند.

او افزود: علت اصلی توجه به این موضوع حفظ سلامت کارکنان است، بنابراین نوع واکسن تزریق شده به هیچ عنوان حائز اهمیت نیست. همچنین انجام و رعایت به این نکته سبب می‌شود تا سلامت افراد مراجعه کننده به مراکز مختلف تهدید نشود.

فرهادی گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون برای دریافت دوز اول واکسن اقدام کنند.

او باشاره به اینکه برخی از افراد دلیل موجهی برای عدم دریافت دوز اول واکسن داشته اند، بیان کرد: برخی از افراد براثر ابتلا به ویروس کرونا نمی‌توانند واکسن دریافت کنند و یا به دلیل ابتلا به یک بیماری خاص در حال حاضر شرایط مناسبی را برای تزریق واکسن ندارند؛ این دسته از افراد از محدویت‌هایی که برای کارمندان واسکن نزده اعمال خواهد شد، مستثنی خواهند بود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: هریک از کارکنان دولتی در صورتی که واکسینه نشده باشند، ناقض شیوه نامه‌های بهداشتی خواهند بود بنابراین کارمندان برای حضور در محل کارشان مجبور به واکسینه شدن هستند.

او بیان کرد: با کنترل الکترونیک به راحتی می‌توان از ورود افراد واکسینه نشده به محل کارشان جلوگیری کرد، زیرا افراد واکسینه شده شماره ملی آن‌ها در سامانه ثبت می‌شود و افرادی که کد ملی آن‌ها ثبت نشده باشد، امکان ورود به محل کارشان را نخواهند داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
افراد واکسینه شده میتونند ناقل کرونا باشند و این از نظر علمی ثابت شده. در کشور اسلامی دروغ پراکنی در مورد عدم پخش کرونا توسط واکسن شایسته نیست. در درگاه خدا چگونه پاسخ گوی این دروغ ها خواهید بود؟ مسلمان نیستید؟
آخرین اخبار