کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خود آقای رئیسی اقدامات سخنگو را برعهده دارد / اگر مشکلات اقتصادی حل نشود با سفرهای استانی کاری نمی‌توان کرد

فعال اصولگرا درباره اقدامات دولت سیزدهم نکاتی را بیان کرد.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم، بیان کرد: قاعده بر این است که دولت به وعده‌هایی که داده عمل کند و اعتماد عمومی را نسبت به حاکمیت مجدد احیا کند.

او ادامه داد:اگر وعده‌های دولت عملی شود این موضوع باعث می‌شود که مردم مشارکت بیشتری در مسائل اقتصادی و سیاسی داشته باشند،اما اگر مردم احساس کنند که در دولت صرفا گفتار درمانی و شعار مطرح است ممکن است اعتماد خود را نسبت به حاکمیت از دست بدهند.معتقدم که دولت دو برنامه در دست دارد که باید به آن عمل کند، ابتدا باید به شعارهایی که در انتخابات بیان کرده جامع عمل بپوشاند.

کنعانی مقدم افزود: دوم برنامه پنج ساله ششم که ما در اوایل آن هستیم را باید به نتیجه برساند؛ البته من پیشنهادم به دولت این بود که چند هشت را در راس اقدامات خود قرار دهد؛ ابتدا تورم را به ۸ درصد برساند،دوم نرخ سرمایه گذاری خارجی ما که الان منفی است باید به عدد ۸ درصد تنزل دهد تا بتوانیم مشکلات ارزی خود را از نظر صادرات حل کنیم.

فعال اصولگرا اضافه کرد: سوم نرخ بیکاری باید به ۸ درصد برسد و از این نرخ لجام گسیخته خارج شود ؛چهارم  نرخ بهره بانکی باید به ۸ درصد برسد، زیرا بانک‌ها الان سرمایه مردم را جمع می‌کنند و صرفا با سفته بازی در کشور بدون تاثیر گذاری در تولید عمل می‌کنند،درحالی که اگر نرخ بهره کاهش یابد عملا بسیاری از پول‌ها به سمت سرمایه گذاری خواهد رفت و در اقتصاد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی دیگر مشکل دولت را فقدان سخنگو دانست و بیان کرد: یکی از مشکلات هم همین است که خود آقای رئیسی دارد کار سخنگو را انجام می‌دهد ؛ در حالی که دولت باید سخنگویی داشته باشد تا مرتب مردم را در جریان اقدمات قرار دهد؛ البته خود آقای رئیسی حرفش را با مردم بیان می‌کند.اما گزینه‌هایی هم مطرح است که در میان رسانه‌ها بتواند پاسخگوی اقدامات دولت باشد.

دبیرکل حزب سبز، ادامه داد: قطعا زمانی که مردم حس کنند که دولت پاسخگو نیست و صرفا سخنرانی میکند اعتمادشان را از دست می‌دهند، در حالی که اگر سخنگو داشته باشد در مجامع عمومی بهتر می‌تواند عمل کند.

کنعانی مقدم در پایان تاکید کرد: امروز اولویت کشور در زمینه اقتصاد است و موضوعات کلان اقتصادی ما بر زمین مانده است که اگر این‌ها حل نشود با سفر‌های استانی هم مشکلی حل نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
رئیس جمهورتو ایران مثل مادری که ده تا دخترداره ولی برای نهار درست کردن باید خودش بره آشپز خانه چون دختراش یا بی عرضه هستن یا تنبل یا معلول من نمی دونم استاندار و فرماندار وبقیه کارمند های مومن وتخصصی دولت در ادارات مشغول چه کاری هستن که نمی رسن کار های اداری حوزه ی خودشون رو انجام بدن تا رئیس جمهور مجبور نشه با این همه خرج بره تا استان مربوطه
آخرین اخبار