معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: اجرای قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در پهنه‌های زراعی و باغی در مساحت ۶ هکتار از اراضی روستای عارفی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید خوش قامت معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: اجرای قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در پهنه‌های زراعی و باغی در مساحت ۶ هکتار از اراضی روستای عارفی شامل ۲۲ مورد دیوار کشی غیر مجاز، ۶ مورد بنای در حال ساخت، ۴ مورد استخر غیر مجاز و ۳ مورد محوطه سازی بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور نمایندگان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط انجام گرفت.

او با بیان اینکه امنیت غذایی با حفظ اراضی مزروعی و باغ‌ها امکانپذیر می‌باشد؛ افزود: هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز توسط نیرو‌های گشت این اداره رصد گردیده و پس از اخذ رای از دستگاه قضایی به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: براساس قانون، هر گونه تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی ممنوع است و مردم اگر قصد احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زراعی و باغی خود را دارند ضرورت دارد قبل از هرگونه اقدامی نسبت به دریافت مجوز‌های قانونی اقدام کنند.

بدیهی است حفظ امنیت غذایی ایجاب می‌کند تا کلیه راهکار‌های ممکن را در این زمینه به کار گیریم، از جمله بهره‌گیری از توان و ظرفیت سامانه ۱۳۱ است که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند تغییر کاربری‌های غیرمجاز را اطلاع رسانی کنند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.