هفته‌ای سرد و پر بارش پیش روی آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از فعالیت سامانه‌های بارشی و کاهش دمای هوا طی هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، عبور امواج ناپایدار سطوح میانی جو طی امروز و فردا و ورود سامانه ناپایدار بارشی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای امروز اغلب بارش پراکنده باران در برخی نواحی استان پیش‌بینی می‌شود، اما در روز‌های یکشنبه و دوشنبه جوی نسبتاً آرام حاکم خواهد بود.

امیدفر افزود: از روز سه‌شنبه تا اوایل پنجشنبه نفوذ سامانه‌ بارشی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب ناپایداری، کاهش دما و بارش باران و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان خواهد شد.

وی گفت: برای روز پنجشنبه جوی نسبتا آرام پیش‌بینی می‌شود، اما مجددا از روز جمعه تا اوایل هفته آینده، سامانه بارشی دیگری وارد استان شده و سبب بارش باران و برف می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اضافه کرد: سامانه‌های بارشی اغلب نیمه شمالی و شرقی استان و به ویژه ورزقان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و از روز سه‌شنبه کاهش ۵ الی ۱۰ درجه‌ای دما نیز پیش‌بینی می‌شود که البته میزان آن در نیمه شمالی استان بیشتر از ۱۰ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.