شرکت ایتالیایی آلفارومئو اعلام کرده است که کراس اوور Tonale به دلیل کمبود جهانی نیمه هادی‌ها باز هم عرضه نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از motor۱، شرکت خودروسازی استلانتیس اعلام کرد که کمبود جهانی تراشه روی این شرکت هم تاثیر گذاشته و در تولید و رونمایی از مدل‌های جدید خود دچار اختلال شده است. کراس اوور زیر استلویو که دو سال پیش به عنوان خودروی مفهومی معرفی شد، نمی‌تواند به زودی به بازار عرضه شود. این در حالی است که مارک ایتالیایی در حال حاضر دو خودروی جدید را نیز در خط تولید دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد آلفا رومئو با تاخیر دیگری در معرفی نسخه تولیدی Tonale روبرو است. براساس گزارش Mopar Insider، اولین دستگاه Tonale که انتظار می‌رفت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با تنظیمات PHEV رونمایی شود، به دلیل کمبود جهانی تراشه باز هم با مشکل رو به رو خواهد شد.

آلفارومئو تونال

علت تعویق کراس اوور ها

این اولین بار نیست که حضور Tonale در بازار جهانی به تاخیر می‌افتد. چندی پیش نیز ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو می‌خواست پیشرانه پلاگین هیبریدی عملکرد بهتری داشته باشد که باعث رونق بیشتر این کراس اوور شود، اما شرایط مطابق میل او پیش نرفت. Stellantis که قرار است امسال خودرو‌های جدیدی را روانه بازار کند، با رقیب جدیدی مواجه شده است. در اوایل این هفته شرکت‌های FCA و PSA که به تازگی ادغام شده اند، اعلام کردند که ارائه کراس اوور Grecale به دلیل کمبود نیمه هادی به تعویق افتاده و تا بهار ۲۰۲۲ عرضه نمی‌شود.

کراس اوور تونال

ویژگی‌های احتمالی Tonale

از اطلاعاتی که در مورد این خودرو وجود دارد می‌توان به تصمیم آلفا برای کنار گذاشتن پلتفرم Giorgio اشاره کرد که پایه گذار Stelvio و هم Giulia است. Tonale سکوی Small Wide ۴x۴ را در مدل Jeep Renegade به اشتراک می‌گذارد و در آستانه تبدیل شدن به یک مدل هیجان انگیز برای مارک ایتالیایی است. Tonale همچنین در کارخانه Pomigliano d'Arco و در کنار دوج هورنت آینده ساخته می‌شود. البته آلفارومئو تاریخ دقیقی برای اولین حضور و ورود Tonale اعلام نکرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار