در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات دستگیری قاچاقچی اتباع خارجی در تورقوزآباد تا کلاهبرداری از کاربران با ترفند سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کلاهبرداری از کاربران با ترفند سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان خرید ارز دیجیتال از وی، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد که چند وقت پیش در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارز‌های دیجیتال فعالیت  و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شده و مدت کوتاهی با وی در ارتباط بوده است و پس از جلب اعتمادش مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای سرمایه گذاری در زمینه ارز‌های دیجیتال برای وی واریز کرد و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرد و در ادامه متوجه کلاهبرداری شده است.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه و تلاش بی وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و بهره گیری از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی اطلاعاتی از مجرم به دست آوردند و سرانجام وی شناسایی شد.

وی افزود: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضایی، تیم عملیات پلیس این مجرم را در یکی از محله‌های جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از ۱۴ نفر به شاکیان پرونده اضافه شدند، گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار و اظهار کرد که با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا حدود ۸۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات غیر قانونی مجرمان سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

دستگیری قاچاقچی اتباع خارجی در تورقوزآباد

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت غیر مجاز یک قاچاقچی اتباع خارجی در تورقوز آباد شهرستان کهریزک، پس از تشکیل پرونده‌ای موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که فردی با انجام یکسری اقدامات غیر قانونی اقدام به قاچاق افراد خارجی می‌کند و با رصد اطلاعاتی انجام شده محل نگهداری تعداد زیادی اتباع در روستای تورقوز آباد شناسایی شد.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه پس از اخذ دستوری قضایی برای دستگیری متهم بلافاصله تیم عملیات در محل حاضر شد، تصریح کرد: با حضور ماموران در محل ۵۰ نفر از اتباع افغانستانی غیر مجاز به همراه یک نفر قاچاقچی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو که برای انتقال این افراد بکارگیری می‌شد نیز در محل کشف شد، گفت: با دستور مقام قضایی تمامی متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت شهرستان ری شدند.

دستگیری ۵ مزاحم خیابانی نوامیس در شهرستان ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: اظهار کرد: پنج شنبه هفته گذشته طرح پاکسازی پارک‌ها، نقاط آلوده و جرم خیز به صورت سراسری و همزمان در محدوده استحفاظی فرماندهی انتظامی شهرستان ری برگزار شد.

وی افزود: در این طرح ۳۵ نفر سارق، یک متهم به دلیل غصب عناوین نظامی، ۴ ارازل و اوباش، ۵ مزاحم خیابانی نوامیس و حامل سلاح سرد، ۹ خرده فروش به همراه مقادیری از انواع مواد مخدر دستگیر و ۵ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مرتبط با دستگیر شدگان توقیف شدند.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه ۲۷ پرونده سرقت نیز در این طرح کشف شد، تاکید کرد: امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است و نیرو‌های انتظامی شهرستان ری برای آرامش و امنیت شهروندان به صورت شبانه روزی با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و مخلان امنیت و مزاحمان برخورد می‌کنند و از شهروندان نیز انتظار می‌رود که در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک یا افراد مظنون سریعا موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کلاهبرداری از دواطلبان کنکور به بهانه تحصیل در رشته پزشکی

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: رسیدگی به این پرونده از ۸ شهریور ماه امسال و با شکایت مردی ۵۵ ساله به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

وی افزود: مرد میانسال زمانی که در مقابل افسر پرونده قرار گرفت، گفت که اوایل امسال با مرد جوانی آشنا شدم و وی مدعی بود می‌تواند پسرم را به دانشگاه سراسری رشته پزشکی ببرد و طبق قراردادی که ما با مرد جوان به نام سهراب بستیم، ۵۴۰ میلیون تومان ابتدا پرداخت کردم و ۲۰۰ میلیون تومان هم قرار شد پس از آنکه اسم پسرم در سایت دانشگاه ثبت شده بود پرداخت کنم و این ۲۰۰ میلیون تومان را به صورت یک برگه چک دادم.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: شاکی ادامه داد، بعد از مدتی هم به آدرس سایتی که مرد جوان به من داده بود رفتم و اسم پسرم جزء دانشجوی پزشکی در سایت ثبت شده بود؛ اما زمانی که برای ثبت نام به دانشگاه رفتم متوجه شدم که سایت جعلی بوده و پسرم در دانشگاه مربوطه پذیرفته نشده است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و تحقیقات ادامه یافت. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که به این شیوه و شگرد ۱۶ نفر دیگر هم مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند که ۹ نفر آن‌ها به پلیس فتا شکایت کرده و ۶ نفر به پلیس آگاهی و یکی از آن‌ها در یکی از شهرستان شکایت خود را مطرح کرده بود.

سردار لطفی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، مشخص شد اعضای این باند سه مرد تحصیل کرده و جوان هستند که یکی از آن‌ها دکترای ژنتیک، نفر دوم مدرس آموزشگاه و نفر سوم هکر حرفه‌ای سایت است.

وی افزود: بررسی‌ها در رابطه با دستگیری متهمان ادامه داشت و در نهایت سه مرد جوان در عملیاتی ویژه دستگیر شدند، در بررسی‌های صورت گرفته سردسته یکی از متهمان گفت: به همراه دو نفر از دوستانم تصمیم به کلاهبرداری گرفتیم. یکی از همدستانم که در آموزشگاه کنکور کار می‌کند، دانشجویانی که وضع مالی خوبی داشتند و دنبال قبولی در رشته‌های مانند پزشکی بودند را انتخاب می‌کرد.

متهم ادامه داد: همدستم با این پیشنهاد که شما در دانشگاهی معتبر و رشته دلخواهتان پذیرفته می‌شوید از آن‌ها مبالغ متفاوتی را دریافت می‌کرد. همدست دیگرم که هکر حرفه‌ای است، سایت جعلی دانشگاه مورد نظر را درست و اسم داوطلب را در سایت منتشر می‌کرد؛ بدین ترتیب آدرس سایت را به خانواده داوطلبان می‌دادیم و آن‌ها با مشاهده اسم فرزندانشان در سایت جعلی، مابقی پول را به ما می‌دادند. راز این کلاهبرداری‌ها زمانی فاش شد که خانواده‌ها برای ثبت نام به دانشگاه مربوطه رفته و متوجه کلاهبرداری شدند.

سردار لطفی اظهار کرد: با اعتراف متهمان این پرونده؛ تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی اعضای باند از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

خرید و فروش خودرو‌های سرقتی با شیوه سند و نمره

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: چندی پیش کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی پایتخت مطلع شدند که فردی به نام شاهین که از مجرمان سابقه دار در زمینه خرید و فروش خودرو‌های مسروقه سند و نمره است، اقدام به خرید چندین دستگاه تصادفی کرده است.

وی افزود: این در حالی بود که بعد از مدتی کوتاه خودرو‌ها تعویض پلاک شده و در حال تردد بودند.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با این احتمال که متهم سابقه دار مجددا ارتکاب به جرم را آغاز کرده باشد، یکی از خودرو‌های خریداری شده مورد بررسی قرار گرفت و طی بازدید تخصصی مشاهده شد خودرو فاقد اصالت و دارای ارکان اساسی غیرفابریک است.

وی افزود: در ادامه پلاک اصلی خودرو بدست آمد و مشخص شد که مدتی قبل خودرو در تهران سرقت شده است. با برملا شدن فروش خودروی سرقتی به شیوه و سند و نمره، کارآگاهان برای دستگیری شاهین وارد عمل شدند. باتوجه به اینکه شاهین، ساکن یکی از شهرستان‌های غربی کشور بود پس از هماهنگی‌های لازم با دادیار شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۱۵ تهران، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با نیابت قضایی راهی شهرستان محل زندگی متهم شدند. در ادامه شاهین دستگیر شد گرچه ابتدا منکر جرم خود بود در نهایت در برابر مدارک پلیسی به خرید و فروش ۸ دستگاه خودروی مسروقه و سند و نمره آن‌ها اعتراف کرد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: با اعتراف شاهین، همدستان او نیز شناسایی و دستگیر شده و ۸ خودروی مورد نظر نیز کشف و در اختیار مالباختگان قرار داده شد. تحقیقات در رابطه با جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.


بیشتر بخوانید

سردار قلابی بازداشت شد/ دستگیری مدیر کانال فروش داروهای غیرمجاز با ۱۵ هزار دنبال کننده


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار