معترضان فرانسوی در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی و گذرنامه سلامت برای پانزدهمین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هم‌اکنون تظاهراتی در پاریس، پایتخت فرانسه در مخالفت با قوانین کرونایی این کشور در جریان است. این تجمعات برای پانزدهمین آخر هفته متوالی در حال برگزاری است. انتظار می‌رود هزاران نفر برای برگزاری تظاهرات به خیابان‌های پاریس بروند.

معترضان که با قوانینی مثل به همراه داشتن «گذرنامه سلامت» و واکسیناسیون اجباری مخالف هستند امروز (شنبه) برای پانزدهمین هفته پیاپی به خیابان‎‌ها آمده اند.

معترضان شعار‌هایی از جمله «آزادی» و «مکرون! ما گذرنامه سلامت تو را نمی‌خواهیم» سر دادند.

گفتنی است که معترضان این قوانین را مخالف آزادی‌های فردی خود می‌بینند.

در هفته‌های گذشته این اعتراضات به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن افراد از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

ماه ژوئیه (تیر) سال جاری میلادی، امانوئل مکرون قوانینی برای کنترل بیماری کووید- ۱۹ در این کشور وضع کرد که ازجمله این قوانین استفاده از «گذرنامه سلامت» بود، یعنی افراد تنها می‌توانند با در دست داشتن تست منفی پی‌سی‌آر در مکان‌های عمومی حضور پیدا کنند.

این اقدام باعث ایجاد نگرانی گسترده در جامعه فرانسه شد و اعتراضاتی علیه این اقدام از اواسط ماه ژوئیه در آخر هر هفته در این کشور به راه افتاد. منتقدان معتقدند که این کار نوعی «دیکتاتوری سلامت» است و مردم را مجبور می‌کند بر خلاف میل خود واکسن بزنند.

استفاده از «گذرنامه سلامت» که دسترسی به مکان‌های عمومی پرخطر را برای افراد واکسینه شده یا دارای آزمایش منفی کرونا فراهم می‌کند پس از رواج در دانمارک و فرانسه، در حال گسترش در سراسر اتحادیه اروپا است.

این در حالی است که کشور فرانسه با بیش از ۷ میلیون مورد ابتدا به کرونا و حدود ۱۱۷ هزار مورد قربانی مربوط به این بیماری، در بین ده کشور با بالاترین میزان ابتلا به این بیماری قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار