تنها ۴۳ درصد کرمانی ها شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تنها ۴۳ درصد مردم کرمان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند بستری و بیماری کرونا در استان نزولی است، اما با شیب خیلی کندی مواجه است و تقریبا می توان آن را ثابت دانست و از سویی رعایت شیوه نامه های بهداشتی  پایین آمده است.

او افزود: نگرانی از وضعیت کرونا در کل کشور و روند صعودی وجود دارد و باید به طریقی مدیریت و رعایت اصول را داشت.

رشیدی نژاد تصریح کرد: در هفته تقریبا حدود ۳ تا ۴ درصد به جمعیت واکسیناسیون نوبت اول و دوم اضافه می شود، اما باید استقبال زیاد شود و شهروندان به تبلیغات سو در مورد واکسن توجه نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه یک میلیون و ۸۴۰ هزار نفر از جمعیت هدف در استان کرمان نوبت اول و ۹۸۰ هزار نفر نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند  بیان کرد: ۷۲ درصد جمعیت هدف در استان نوبت اول و حدود ۳۳ درصد نوبت دوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده اند.

 محمدرضا مهدلو مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان نیز در این جلسه از انجام واکسیناسیون اتباع با اولویت زنان باردار خبر داد و گفت: ۳ پایگاه واکسیناسیون اتباع در استان فعال هستند و واحدی هم در شرفآباد اضافه شد که از ازدحام مراجعات کاسته است.

او  با بیان اینکه در مهمانشهر‌ها تقریبا پوشش کامل واکسن انجام شده ، گفت: ۵۷ هزار و ۴۰۰ نفر در مجموع واکسیناسیون اتباع خارجی در استان کرمان انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار