اندیشکده آمریکایی: نیروی هوایی آمریکا ضعیف شده است

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی نیروی هوایی و نیروی فضایی ارتش ایالات متحده را ضعیف قلمداد و تأکید کرد آمادگی این نیرو‌ها بسیار کم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اندیشکده آمریکایی هریتج در گزارشی به ارزیابی شاخص قدرت نظامی آمریکا در سال آینده میلادی (۲۰۲۲) پرداخت و قدرت نیروی هوایی و فضایی این کشور را «ضعیف» توصیف کرد.

این اندیشکده با بیان آن‌که ظرفیت و توانایی نیروی هوایی آمریکا در رتبه متوسطی است، اعلام کرد: «آمادگی کلی نیرو‌های هوایی آمریکا در درجه ضعیف قرار دارد.»

همچنین در بخشی دیگر، این اندیشکده اعلام کرد که نیرو‌ی هوایی آمریکا سالانه به طور میانگین ۱۳۰ ساعت پرواز دارد، و افزود: «آمادگی این نیرو‌ها بسیار کم است و سرمایه‌گذاری در هواپیما‌های رادارگریز نسل پنجم نیز به اندازه کافی انجام نشده است.»

یکی از تحلیلگران این اندیشکده نیز گفت: «زمانی‌که به نحوه سرمایه‌گذاری نیروی هوایی آمریکا می‌نگریم، گیج می‌شویم، نیروی هوایی برای تحقیق و توسعه تمایل به هزینه کردن دارد، اما برای توسعه بخش سخت‌افزاری و جایگزینی موارد جدید، هواپیما به اندازه کافی در اختیار ندارد.»

در حال حاضر میانگین سنی ناوگان نیروی هوایی آمریکا ۳۱ سال اعلام شده است. در بخشی دیگر، هریتج به کمبود خلبان در نیروی هوایی آمریکا اشاره کرده است و می‌نویسد: «اکنون با کمبود یک هزار و ۹۲۵ خلبان مواجهیم و پایین‌ترین پرواز را در هفته و کلاً در سال مشاهده می‌کنیم. شیوع کرونا تأثیر بسیاری بر ساعات پرواز داشته است.»

به تازگی نیروی هوایی آمریکا سقوط یک فروند جنگنده پنهانکار «بی-۲» این کشور در پایگاه هوایی خود را تأیید کرد که این نیز نشانی از ضعف در این نهاد آمریکایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار