آموزش برای حفاظت از زیستگاههای حیات وحش

با شناسایی ۱۸ قلاده پلنگ در پارک ملی دنا در کهگیلویه و بویراحمد کارآموزش و فرهنگ سازی در ۳۰ روستای منطقه حفاظت شده دنا آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری یک گروه مستند ساز طی چهار سال اخیر به ویژه سال ۱۳۹۹ و بهار ۱۴۰۰ تصاویر پلنگ دنا به تصویر کشیده شد.

اسدالله هاشمی با بیان اینکه این تصاویر با دوربین‌های دستی و تله‌ای ضبط شده است، افزود: تصاویر زیادی از پلنگ‌های پارک ملی دنا ثبت شده است و با کمک کارشناسان دانشگاه یاسوج برای ۱۸ قلاده پلنگ شناسنامه صادر شد.

او با بیان اینکه ۳۰ روستا در منطقه حفاظت شده دنا قرار داردگفت: آموزش‌ها با کمک کارشناسان و دوستداران محیط زیست برای ۳۰ هزار نفر از اهالی این روستا‌ها شروع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پلنگ جزء "گونه‌های چتر" است که حضور آن نشان از سلامت یک زیستگاه می‌باشد و جمعیت سم داران وحشی و علفخواران را کنترل می‌کند.

هاشمی بیان کرد: سبد غذایی پلنگ متفاوت است و شامل قوچ، میش، کل، بز، گراز، تشی، گیاهان و حتی حشرات است و مانند یک چتر از زیستگاه و گونه‌های دیگر محافظت می‌کند.
گام بعدی محیط زیست پایش و دوربین گذاری بقیه مناطق حفاظت شده دنا و مطالعات ژنتیکی گونه پلنگ است.
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.