مسئول واحد امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۵تن ماهی سردابی از استخرهای ذخیره کشاورزی آب این شهرستان برداشت شود.

محمد سعیدی مسئول واحد امور شیلات و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: در ابتدای امسال حدود ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع از استخر‌های ذخیره کشاورزی این شهرستان رهاسازی شده است که با توجه به آغاز فصل سرما و خاموشی زمستانه چاه موتور‌ها، عملیات صید در این مراکز شروع شده و پیش بینی می‌گردد بیش از ۵۵ تن ماهی سردابی برداشت و روانه بازار شود.

او با اشاره به اعمال خاموشی چاه موتو‌رها در طول فصل تابستان افزود: این خاموشی‌ها تاثیر منفی چشمگیری در تولید آبزیان خصوصا در استخر‌های دومنظوره ذخیره کشاورزی گذاشته است به دلیل این که عمدتا منبع تامین آب آن‌ها چاه موتور می‌باشد و تامین آب ورودی به صورت مستقیم وابسته به نیروی برق است و همچنین دوره اصلی پرورش هم در این مراکز در شش ماهه نخست سال است.

مسئول واحد امور شیلات و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی تربت حیدریه ادامه داد: لذا اکثر بهره بردارانی که در سال‌های قبل در این منابع فعالیت می‌کردند به دلیل ریسک بالایی که قطع برق مراکز آن‌ها را تهدید می‌کرد امسال غیرفعال شده اند و این کاهش تولید باعث افزایش قیمت حدودا دو برابری ماهی نسبت به سال گذشته شده که نارضایتی مصرف کننده را نیز به همراه داشته است.

سعیدی بیان کرد: تربت حیدریه با توجه به داشتن منابع آبی مستعد و نزدیکی به بازار مشهد از پتانسیل بالایی به منظور فعالیت‌های آبزی پروری برخوردار است که این مدیریت جهت آگاهی بهره برداران اقدام به شناسایی این منابع و برگزاری کلاس‌های آموزشی – ترویجی برای آن‌ها نموده است.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.