مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مدرسه عالی هنر و صنایع خلاق مکُران در محل دروازه‌اقیانوس منطقه آزاد چابهار در رشته‌های مختلف هنرجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عدنان حسینی گفت : هم‌اکنون دوره‌های آموزشی چرم‌دوزی، مد و لباس، سوزن‌دوزی و رشته‌های مرتبط در این مدرسه دایر است و برای اینکه هنرجویان بتوانند با مدل‌های روز و طراحی لباس‌های رسمی آشنا شوند، طراحی با نقش‌های سوزن‌دوزی آموزش داده می‌شود.

وی افزود: آزمون پایان دوره هنر سوزن‌دوزی با حضور ۱۵ هنرجو برگزار شده است. دوره‌های مدرسه برای سنین ۱۵ سال به بالا برگزار می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان تقریبا همه هنر سوزن‌دوزی را یاد دارند، اما هدف این است که هنرجویان بتوانند سوزن‌دوزی خودشان را گسترش، تجاری و یا برندسازی کنند.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: همه امکانات این مدرسه به‌روز و مجهز است و تفاهم‌نامه‌هایی با بهزیستی و کمیته امداد نیز منعقد شده است تا مدرسه به طور مستمر در حال آموزش به هنرآموزان باشد و بهبود کیفیت و محصولاتی که هنرجویان با آن‌ها کار می‌کنند همیشه یک دغدغه بوده و منطقه آزاد در حال رفع این مشکلات است.

وی با بیان اینکه دوره‌های این مدرسه از ۴۰ روز تا ۲ ماه و نیم به طول می‌انجامد افزود: پنجشنبه‌ها هم ورکشاپ هنری برای دانش‌آموزان متوسطه و دبیرستان در این محل برگزار می‌شود.

مدرسه عالی هنر و صنایع خلاق چابهار با وجود کرونا طی یک سال گذشته تاکنون به حدود ۵۰ نفر آموزش‌های هنری ارائه کرده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی روند ثبت‌نام در رشته‌های مختلف می‌توانند با شماره ۰۹۳۰۳۶۶۹۲۰۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: منطقه آزاد ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار